London - En sista resa innan årets slut!

Härom veckan begav jag, mamma och Elias oss till London. Det var mest för Elias, som hade blivit inbjuden på studiebesök hos CR2 records, skull men även jag och mamma hade massa kul! :) Vi åkte tidigt på lördagsmorgonen och fick därmed en heldag i London. Första dagen spenderade vi med att först åka bort till Portobello Market samt passa på att träffa min och Elias kusin Erik. Det vär jättetrevligt och hans lägenhet är så himla fin. Efter det begav vi oss bort till London Eye för att hoppa på en Duck Tour. För er som inte vet vad det är så är det en sightseeing tour som går både på land och i vatten. Vad lite annorlunda men kul. Guiden var jättebra och hon höll stämningen uppe trots kylan...
 
På kvällen blev det Nando's och sen direkt i säng!! Lång dag... 
Söndagen börjades med en lång hotellfrukost innan vi begav oss till Natural History Museum. Vi kollade på dinosaurierna och annat kul och var där i flera timmar innan vi mötte upp med Ellen för fika/lunch med henne. Åt en fruktsallad plus en jättegod glutenfri brownie. Sen stack mamma och Elias tillbaka til hotellet medans jag och Ellen fortsatte catch up och tog en härlig promenad tillbaka till Hammersmith, där jag bodde, och fikade en gång till på Costa (DERAS ORANGE HOT CHOCOLATE, jag dör), och det var hur mysigt som helst! Vi kom fram till att det gått över 2 hela år sen vi sågs!!!!! Så går det när man pluggar utomlands och reser massor hela tiden! Iallafall kändes det precis som alltid och det är så underbart! Man börjar där man lämnade sist!  Får inte ta så lång tid tills nästa gång! 
 
Måndag och tisdag var Elias höjdnpunkter då det var dags för besöket på CR2 records samt Warner Music. Han hade jättekul och lärde sig massor. Är jätteglad för hans skull! Mamma och jag ägnade oss åt lite mindre coola grejer, nämligen shopping!! Vi passade även på att träffa en annan kusin, Brita, och åte vietnamesiskt med henne. GOTT! Kul att passa på att träffa kusinerna som man inte ser så ofta..
 
Blev en massa saker handlat, både julklappar och grejer till mig själv, och jag är mycket nöjd med resan. 
Det var sjätte gången jag var i London, tredje bara i år, så det var helt fantastiskt att få åka med familjen för en gångs skull! Skulle verkligen vilja åka någonstans med Axel snart igen, vi hade så himla mysigt i New York..
 
Nu ska jag avrunda detta långa inlägg och nedan kommer en hel drös bilder som jag hoppas ni tycker om!
 
Ready for take off!
 
Elias uppe i luften, tidigt som sjutton.
 
Portobello Market
 
London Eye
 
Jag på Duck Tour
 
 
Oxford Street (så sjukt mycket folk, inte kul...)
 
BÄSTA VARM CHOKLADEN!!!! 
 
 
Natural History Museum
 
Jag och Ellen yey!
 
Gick förbi detta på vår promenad, lite småcoolt ju! 
 
Mamma och Elias
 
 
På väg till CR2
 
Mayfair
 
Shop till you drop?
 
 
Ett sista Nando´s besök på flygplatsen
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken mysig minisemester!!!❤️

Svar: JA perfekt! xx
Matilda Isberg

2014-12-25 @ 23:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0