Calvi dag 6, birthdayyyyyy

I don't know about you but I'm feeling 22, everything will be alright if you keep me next to you. Idag är det min födelsedag och det har minst sagt varit en mycket intensiv men härlig dag!! Vi började med en lång frukost innan vi begav oss ut i staden där vi gick runt lite i affärer och köpte glass innan vi åkte iväg på dagens utflykt.
Utflykten var en vin- och charkprovning av korsikanska delikatesser! Vi började på en vingård där vi fick smaka 5 olika viner, det vita vinet och rosévinet var ganska goda men det röda var väldigt strävt och inte alls gott. Sen fick vi smaka ett desertvin och ett annat som bägge var äckligt söta...Efter vingården var det dags för charkuteriet. Fick smaka diverse skinkor och en ost som alla var mycket goda! Kul att få smaka saker som är speciellt för Korsika!!
Efter vår utflykt stack vi ner till hamnen och åt trerätters födelsedagsmiddag. Supergott! Sen tog vi varsin mojito också som också var jättegoda.Slutligen avslutades kvällen med musikquiz i baren på hotellet som vi på något magiskt att lyckades vinna!!! Fick en flaska bubbel som snart är slut oops. Kommer må bra imorgon hahahahaaaaaa....
Kul grej var att någon hade hört att jag fyllde år och sagt till guiderna så efter vi fått vårat pris sjöng alla för mig i baren! Supertrevligt, ska fortsätta resa under veckor då medelåldern är typ 3 gånger min egen!! Har varit en underbar dag och jag är jättenöjd! Nu ska vi sova så vi orkar med morgondagen! :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0