Första skolveckan avklarad

Då var min första skolvecka i San Diego avklarad. Nu slipper jag sitta på lektionerna helt nervös över huruvida jag får en add-code eller inte.. Jag har haft tur och kommit med i ALLA klasser jag har crashed!
Började redan i måndags med Abnormal Psychology, där får man lära sig om olika psykiska åkommor så som depression och ätstörningar. Sen kom jag med i både Sociologi och Historia men valde att inte läsa någon av de. Sen har jag även fått add-codes till microeconomies, general psychology och personal growth!
Personal Growth är definitivt min favorit hittills. Jag sitter tillsammans med tre supertrevliga tjejer som alla tre kommer från San Diego. Dock visade det sig idag att det är en vars mamma kommer från Kalmar. Lite kul ju! Hästtjej var hon också, tänker att jag kanske kan prata mig in så kan jag följa med och rida lite om jag har tur och saknar det för mycket hehe!
Imorgon ska jag hem till Donna och äta på kvällen så ska vi gå igenom lite lägenhetsannonser tillsammans. Kan alltid vara bra att få lite hjälp med sånt!! Det är jättefint att bo på Coronado men detta rummet är väldigt litet och jag har inget riktigt kök vilket suger!! Det finns ganska mycket mat man kan göra iordning i micro om man letar lite men ändå. Antagligen kommer jag flytta till Pacific Beach eller Mission Beach. Det är smidigt att bo i Downtown med för det är nära till skolan men jag vill hellre bo vid havet heheh!
Så som ni alla vet gick jag och köpte tvättmedel igår. Kan berätta att det tog säkert 10 minuter att välja sort speciellt eftersom det bara fanns flytante och jag visste inte ens att det fanns flytande tvättmedel jag trodde det var i pulverform. Sen skulle jag tvätta då men någon tog maskinen innan jag hann.. Så skulle tvätta idag istället, men maskinen är halvt sönder så får inte igång den.. Mitt tålamod var inte så bra så sluta med att jag tvätta för hand haha!
Nu ska jag springa ner och värma min minestronesoppa som jag har köpt och sen är det väll dags att sätta sig och göra alla skoluppgifter!!

Kommentarer
Postat av: Ellen "Franz-Boris" Eklöf

Men halluuu, fota ditt nuvarande p-lace, jag är sjukt nyfiken! :D

Fett tur att du kom med i alla! Vilka tider går du? Har du något schema eller är det olika vecka till vecka? :)

2012-08-24 @ 11:59:51
URL: http://franzboriss.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag ska fota, måste bara städa hahah! Och jag har ett schema jag lägger upp i nästa inlägg ;)

2012-08-24 @ 17:35:42
URL: http://matildaisbergg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0