San Diego

Nu har jag varit i ca 3 veckor i San Diego och saker börjar komma igång på riktigt.
I början av förra veckan hade jag två Orientation Days där man fick information om skolan och vad som gäller när man är en internationell student. Det var meningen att vi skulle vara 12 stycken men bara 5 dök upp.. Där bland en annan tjej från Sverige!! Vem hade kunnat gissa det??

Framåt helgen var jag och Lina först på fredagen iväg på lunch med Donna i Pacific Beach. Supergott!
Varje gång man är där borta och ser alla som surfar så känner jag att det är dags att ta tag i att börja själv! Det har sedan länge varit ett mål och nu har jag alla möjligheter att fulfölja det!

På lördagen kom Anita och Jim, släktingar till mig, och hämtade oss och sen bar det av uppåt till deras hus i Carlsbad. På vägen dit körde vi längst kusten och passade på att stanna i Del Mar och käka brunch. Det blev amerikanska pannkakor med färsk frukt för min del, supergott!!
Sen åkte vi vidare hem till Mary som är Anitas mamma. Hon är 87 år men superpigg och glad! Hon hade bakat jättegoda kakor och vi fick med oss hem!

Efter det skulle vi vidare till Anita och Jims beach house som egentligen ligger i Oceanside och inte Carlsbad men på vägen dit åkte vi förbi deras hus för en rundvisning och jag fick med mig en cykel att låna.
Väl vid deras Beach House passade vi på att gå ner till stranden en stund, där så vi delfiner som simmade förbi bara några meter ut från stranden!! Sen blev det mexikansk mat till kvällsmat innan Jim körde hem oss igen!

Denna veckan har skolan kört igång på riktigt och eftersom jag sedan tidigare bara var registrerad i kvällsklasses som pågår till klockan 10 på kvällen har jag spenderat hittills "crashing classes" eftersom jag inte vill gå till bussen ensam i downtown så sent på kvällen.
"Crashing classes" innebär att man går till en lektion säger till läraren att man gärna vill läsa kursen fast än man inte är med i den och om han/hon har någon plats. Detta är typsikta situationer jag känner mig obekväm i och inte gillar men det har gått bra! Jag har kommit med i en Historiakurs, två psykologi, förmodligen en personal growth och kanske får en plats i en ekonomi så jag kan släppa historian!

Första dagen var lite jobbig och det var mycket nytt och jag träffade inte så mycket människor som jag connectade med.. Andra dagen var bättre, träffa två supertrevliga tjejer i Personal Growth så förhoppningsvis kan jag få den kursen nu så jag kan lära känna de bättre!!! Idag har också varit bra och varje dag blir saker lättare och känns bättre!


Nu ska jag kila iväg och skaffa något att äta till kvällsmat samt köpa tvättmedel. Jag har kommit till insikt att jag inte har någon kunskap om tvättmedel, använder man olika för olika färger eller olika material? Hmmmm, kommer antagligen bara köpa det billigaste och sen hoppas på det bästa!! Tur kläder är billigare här än hemma..

Slänger med lite bilder, ska försöka bli bättre på att ta bilder men det är svårt att komma ihåg...


Havet i Oceanside där Jim och Anita har sitt Beach House:
Utsikten från Cornado Bridge på vägen till skolan, det man ser är Mexiko:
Två bilder från Campus:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0