Man lär sig något nytt varje dag..

Idag har jag inte gjort särskilt mycket måste jag erkänna. Började dagen med att prata med mamma, pappa, Axel och Elias på skype i 2,5 timme samtidigt som jag städade mitt rum, dock är det fortfarande inte helt färdigt och jag vet att det är några som vill se bilder men ni får vänta en dag till för imorgon borde här vara fotoredo! :) Slänger med en bild på hur det ser ut utifrån iaf ;)

Jag har även letat lite efter berlocker att sätta på mitt armband och jag är väldigt säker på att jag såg både San Diego och Coronado berlocker i en souvernier affär här men nu fanns där inga.. Det var en besvikelse men får leta vidare..

Under kvällen har jag varit hemma hos Donna och ätit middag. Träffade även hennes man Jim för första gången och det var supertrevligt. Vi passade på att gå igenom lite lägenhetsannonser och min plan är att börja ta itu med det imorgon. På vägen hem körde vi förbi några ställen i Pacific Beach och de såg trevliga ut. Det var i lite större lägenhetskomplex så där finns pool och så också! Men viktigast är ändå ETT KÖK!! Passade faktiskt på att köpa lite ordentliga färdigmaträtter från Trader Joe's när vi var och handlade iallafall. Trader Joe's är en mataffär med bara organiska varor och alla produkter är deras eget märke. Man kan tro att det är dyrt då men det är faktiskt väldigt överkomliga priser och rent ut av billigt jämfört med vissa andra ställen!

Jag är säker på att alla är superintresserade av dagens tvättuppdatering!! Jo som ni alla vet tvättade jag massor förhand där bland handukar. De hängde jag på tork i mitt badrum men de blev inte torrare. Idag hängde jag ut de i mitt rum och plötsligt gick det snabbare! Slutsats: Air-Condition gör luft torr och saker torkar bättre i torr luft!
Imorgon ska jag tvätta mina lakan! Har listat ut hur man får igång tvättmaskinen. Visade sig att jag snurrade knappen/hjulet (whatever it's called) åt fel hål. Ibland undrar jag över mig själv...


Stället jag bor på utifrån sett:

Mitt schema i skolan, inte så illa att ha en lektion 2 dagar och 3 två dagar och sluta senast 14.10!

Kommentarer
Postat av: Merri

Härlig blogg du har!! Det är jätte kul och läsa om ditt liv i Usa. Min dröm är att studera i Calefornia eller New York. Har du några tips till mig om hur jag ska göra för att kunna lyckas med den drömmen? Kram!!

2012-08-25 @ 12:44:05
URL: http://merriis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha en fin dag ❤ följ gärna mit lill liv i Los Angeles

2012-08-25 @ 18:26:06
URL: http://paulineart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snyggt tjejen! Vad huset ser mysigt ut!

2012-08-25 @ 20:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0