Äntligen kom solen igen!!!

Idag runt lunchtid kom äntligen solen tillbaka till San Diego. Här har varit molningt och 24 grader i två dagar och det är då inte en varm kombination..

Pratade på skype med mamma och pappa på morgonen som vanligt och jag fick även upp modet och ringde på ett lägenhet som jag verkligen ville ha men det hade redan gått.. Lite synd. Tycker det är jobbigt att leta lägenheter för det är så svårt att veta vad som är bra och många vill att man binder sig ett år.. Jag känner att jag är nöjd så länge det finns internet och går att fixa mat så får se hur det blir. Kanske stannar här en månad till eller så för nu börjar jag komma igång med hur man äter om man inte har kök!! Det går faktiskt! Speciellt nu när jag lärt mig hur man väljer olika inställningar på mikrovågsugnen!!

Framåt lunch/eftermiddag åkte jag in till Downtown än sväng. Passade på att ta endel bilder så jag har något att visa så ni inte behöver läsa massa text hela tiden!!
Gick runt lite på Horton Plaza som är ett av shopping centerna här, gick även genom Gaslamp Quarters som är en del av downtown där det finns mycket resturanger och barer passade på att köpa Frozen Yoghurt på Pinkberry! Verkligen det godaste någonsin skapat.

Hittade äntligen en San Diego berlock. Betalade antagligen mer än vad jag kunde om jag letat längre men det började bli tråkigt. Vad jag gjorde va att jag gick in i San Diego Padres (baseball-laget) affär och köpte ett armband där som jag tog av berlocken från och satte på mitt egna arband istället.

Har äntligen städat och tvättat klart, fick igång maskinen idag hahaha, så idag kommer det lite bilder på hur jag bor men kommer i ett separat inlägg!!

Orange Avenue på Coronado

Gaslap Quarters i Downtown

Petco Park, baseball lagets hemmaplan!

Horton Plaza som är en så kallad Outdoor Mall. Eftersom här är så få regndagar och nästan alltid sol så är det onädigt att ha tak och var tvungen att kyla ner med massa air condition som kostar pengar!

Frozen Yoghurt från Pinkberry!

Armbandet jag köpte

Här är välding många bilar med egenvalda regristreringsnummer, den här står parkerad utanför där jag bor och jag tyckte det var ganska gulligt!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Härligt med klarblå himmel! ^^

2012-08-29 @ 20:37:30
URL: http://kronfjall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0