Trött tjej...

Första dagen på veckan och jag är redan helt slut!! Fattar ingenting!
Idag hr jag iallafall haft en lektion bara, abnormal psychology. Det är väldigt intressant och vi har bara börjat med grunderna hittills! Ska bli kul att se vad som kommer sen, eller jag har fått terminsplaneringen och jag vet att det borde bli ännu mer intressant!

När jag kom tillbaka från skolan så Skypade jag med Caroline, sjukt länge sen sist!! Sen efter det prata jag även med mamma och pappa, aldrig pratat så mycket med mina föräldrar som jag har börjat med efter jag åkt hit! Har bestämt mig för att åka hem över jul vilket jag först inte tänkte för det var dyrt men jag har räknat ut att om jag slipper betala mat eller boende så går jag plus på att åka hem och vem vill dessutom fira jul ensam?!

Till lunch idag åt jag typ sådär världens godaste kycklingpanini från Panera Bread, den kommer definitivt beställas fler gånger! De har även massa soppor och sallader där som jag måste prova på för allt ser supergott ut! När jag kom tillbaka till rummet var jag så trött att jag vaar tvungen att vila en stund! Jag försöker att alldrig ta power naps eller liknande för vet att jag inte sover på nätterna då men det var helt galet så trött jag var plus att jag hade världens huvudvärk!

Nu så har jag skoluppgifter som väntar, en personal growth som är ganska intressant som jag tänkte förklara lite. Uppgiften kallas Weekly Quiet Time & Reflection Journal och går ut på att man minst en gång i veckan ska sätta sig på en lugn plats där man kan slappna och sen sitta där i en timme. Under timmens gång ska man verkligen känna hur man känner och tänka på varför man känner som man känner och hur man kan ändra det till positivare saker om det är negativt. Man ska även tänka på något man är tacksam för sen skriver man ner det i ett litet häfte. Jag tycker det verkar superintressant och jag tror man lär känna sig själv väldigt mycket.

Mitt stora dilemma nu är huruvida jag ska äta kvällsmat eller göra min Quiet Time först. Är egentligen inte jättehungrig men känner att om jag ska göra det så hinner klockan bli över 8 innan jag äter och det känns sent så blir nog mat före haha.

Ja ja känner inte att detta är så intressant kanske så ska gå och fixa iordning likte mat och göra mina skolgrejer nu!

Flygplatsen i San Diego ligger väldigt centralt så när man sitter ute på Campus kan man se hur flygplanen landar och så, de kommer så nära att man kan läsa vilket flygbolag det är haha!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tänk att du måste vara så långt borta för att vi ska hinna prata ordentligt! Lustigt.... Kramis!

2012-08-28 @ 21:59:17
Postat av: Matilda

Man prioriterar väll annorlunda när det inte längre blir något man tar för givet! Jag uppskattar iallafall att vi pratar så mycket! :) <3

2012-08-29 @ 02:43:05
URL: http://matildaisbergg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0