Nu kör det igång på riktigt!!

Idag är det 4 veckor sen jag kom hit och nu märker man verkligen att skolan har kommit igång! Massa hemuppgifter i alla ämnen, inte särskilt svårt men tidskrävande definitivt! Jag borde börja göra det nu men ha extremt mycket spring i benen, helt sjukt så kanske vore smartast att få väck lite energi först genom att ta en powerwalk eller något annars kommer min koncentrationsförmåga vara ungeför noll, eller under noll.. Känner att bara skriva här är svårt!

Idag hände en rolig sak haha, jo ni vet i High School Musical, den första filmen, när Troy & Gabriella ska byta telefonnummer och de tar foton på sig själva när de lägger in sig som kontakter. Jag har ju alltid tänkt att det skulle aldrig hända att någon tog en bild när den la in sitt nummer om man precis träffats. Men jo det hände mig idag skulle få nummer till en som jag träffa i Personal Growth, Ashlee, hon ska inte ha den kursen nu för det krocka med någon annan men iallafall så passade hon på att ta en kontakt bild! Säkert bara jag som tyckte det var kul men ändå!

Som ni kanske förstått betyder det att jag faktiskt skaffat mig en vän, ska träffa henne och en till av hennes kompisar på torsdag efter skolan så det ska bli superkul!!

Idag när jag kom hem från skolan satt det två vykort på min dörr från Grekland! TACK SÅ MYCKET MAMMA, PAPPA, AXEL & ELIAS <3 Har suttit och varit väldigt fascinerad över att det ena var i 3D!!

Idag regnade det en liten stund, jag gick ut från mitt klassrum på med solglasögonen och skulle ta mig hem när jag insåg:
a) det var inte så ljust ute
b) det var molnigt
c) det kom regndroppar.

Sen skulle det nog inte ens blivit klassat som regn i Sverige men här var det definitivt regn. Kom kanske 10 droppar.

Nu ska jag faktiskt försöka göra lite uppgifter sen kanske jag måste ta en paus och springa av mig lite men vi får väll se hur det blir med det! Tror kanske jag måste göra något först men vill inte skjutau pp saker heller nu när jag är typ världens mest studiemotiverade människa! Nä men faktum är att för första gången i mitt liv ser jag fram emot att gå till skolan för allt är intressant och lärarna är sjukt bra! Så mogen jag känner mig!

Skolarbete som tornar upp sig! Jag vet inte om ni kan läsa men där står på uppgift 6 att undersökningar visar att förstfödda oftast har högre IQ än sina syskon. Just saying... Hahaha men sen Axel och Elias är ju stört smarta så kanske inte är så i vår familj iallafall..

Lyckan att ha ett badkar igen, och att kunna fylla upp det med massa bubblor! Som ni ser svämmar bubblorna över haha! Superskönt att slänga på en ansiktskmask samtidigt som man ligger där i ett varmt bubbelbad, väldigt avslapnande!

Kommentarer
Postat av: Ellen "Franz-Boris" Eklöf

Haha, jag har alltid velat att nåt sånt ska hända sen jag såg den första High School Musical-filmen!!! Klockrent haha! :D Kul att du skaffar vänner, men lär ju inte vara svårt för dig på den fronten, men ändå haha! :D



...och nu måste jag kolla på high school musical bara för det... tack Matilda... tack. ;)

2012-08-29 @ 10:20:33
URL: http://franzboriss.blogg.se/
Postat av: ebba

jag kikar in och önskar dig en toppen onsdag :)

2012-08-29 @ 11:08:33
URL: http://ebbalinneaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hahaha, det gjorde min dag först blev jag bara chockad sen insåg jag att det var awesome!! Du jag är faktiskt väldigt blyg men det går väl bra! :)



Jag vill oxå se HSM nu haha! :P

2012-08-29 @ 16:20:08
URL: http://matildaisbergg.blogg.se/
Postat av: Martin

Väl bekomme :-) och jag tror du har rätt ;-)

2012-08-29 @ 18:37:04
Postat av: Johanna

Hmm vad säger dom om sladdbarnen då??? Högst av alla??

Vi ska skicka fler kort..promise!

2012-08-29 @ 18:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0