Mitt lilla men ganska mysiga rum

Jag vet att ni har fått vänta men nu kommer äntligen lite bilder på hur jag bor!!
Det är inte stort men det fungerar, har bara 500 meter till stranden och är det fint väder kan man vara ute hur mycket som helst! Dessutom är det i ett väldigt säkert område så även om här knappt finns gatlampor vågar man gå ut och runt hur somhelst när det är mörkt!! Innan jag åkte framkallade jag massa bilder och jag har köppt så jag kan sätta upp på väggarna nu men det har inte blivit av ännu men det blir kanske morgondagens projekt om det inte är superfint väder, då blir det nog strand dag för mig!!

Detta är ungefär vad man ser när man kommer in i rummet, sängen tar upp mindre än hälften men mer än en tredjedel av rummet och den används bäde som säng, ställe att sitta med datorn, ställe att äta på osv! Bortom sängen har jag ställt mina resväskor så de inte är ivägen.

Här har ni alla mina skolböcker och anteckningsblock som behövs för skolan.
Det kanske är svårt att se men på nattduksbordet hittar ni även en rosa ficklampa med Disneyprinsessor på, det är den jag ska använda om det blir en stor jordbävning och strömmen går eller liknande!!!

Rummet sett från andra hållet, har två byrås, en liten TV och en relativt stor spegel så man kan se sig själv ordentligt när man väljer kläder! Där ligger även ett strandtennisset men har ingen att spela med nu så det ligger mest där.. In i rummet till vänster finns en lite kyl och plats att hänga jackor eller i mitt fall handdukar.

Badrummet som har världens minsta handfat men det har sin charm! Där finns badkar vilket uppskattas! Har idag införskaffat badskum så blir nog ett bad snart!

Den ena byrån går att fälla ut så det är perfekt att förvara smink, smycken, solglasögon och allt annat som kan tänkas behövas!

Tillsist har vi en bild på mitt lilla kylskåp där man kan hitta bagels, cream cheese, yoghurt, juice, lite olika maträtter och så självklart burkar med chaipulver från Espresso House för det är ju den godaste chaien. Dock har jag inte tagit steget att införskaffa mjölk ännu men någon dag ska det väll ske också!! Allt vatten här smakar ju poolvatten, undra om det påverkar chai eftersom pulvret blandas med vatten... Antar jag får prova och se!!!

Hoppas ni uppskattade bilderna, det kommer säker fler när bilderna kommit upp på väggarna osv! Nu ska jag hoppa i ett varmt bubbelbad för här är inte varmt eftersom A/C har varit på för fullt hela dagen!! Antarktis brukar jag kalla rummet. Det fungerar bra när jag sover dock, stänger av A/C på natten så det är kallt när jag somnar men lagom varmt och behagligt när jag måste gå ur sängen på morgonen! PERFEKT!

Kommentarer
Postat av: powerpiff

Litet och sött rum :) Låter underbart att ha stranden nnära :)

2012-08-26 @ 09:33:52
URL: http://powerpiff.blogg.se/
Postat av: Ida Arvidsson

fint! :)

2012-08-26 @ 13:00:33
URL: http://arvidssonida.blogg.se/
Postat av: Ida

Fin blogg du har! :D

2012-08-26 @ 16:35:25
URL: http://idalarsons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0