12/12/12

Fångade såklart detta once in a lifetime moment! Lite coolt att man varit med om alla tolv upprepad-nummer datum! Härlig dag då men inte behöver bli helt snurrig över hur man skriver datum. Måste erkänna att jag vant mig väldigt mycket vid det amerikanska sättet redan och det är det som kommer först när jag skriver men detlär ändras efter cirka en timme hemma..
 
 
 
 
 
 
En lektion idag, min lärare berättade för mig att hade jag gjort extra credit uppgiften hade jag inte behövt skriva sista provet eftersom jag behöver ca 2/125 för att få ett A i kursen. Dett sätter ju hög press på en.. Svarade ärligt och sa att från början tänkte jag göra extra credit uppgiften men sen inte gjorde det eftersom det inte gick ihop och att jag var glad att jag behövde ta sista provet så jag lärde mig det sista med eftersom jag har psykologi som mitt major. Hon sa att jag hade en superattityd. Alltid kul att höra! Jag menade verkligen det också, detta intresserar mig verkligen och jag vet att den sista delen är den klurigaste så detta ger mig verkligen en chans att lära mig det till 100%. Hör ni hur studiemotiverad jag har blivit?! Trodde allvarligt aldrig det skulle hända! Kan inte precis påstå att jag uppskattat att sitta still i kalla klassrum hela dagarna och lyssna på saker jag visste jag aldrig skulle få andvändning av i verkliga livet de senaste åren. Tror att en livsförändring var precis vad jag behövde för att må bättre och få ordning på mig själv igen! Så stort tack till alla som hjälpt mig och supportat denna resan, det betyder verkligen jättemycket för mig och jag tror inte jag hade klarat det ensam..
 
Köpte sista julklapparna idag. Eller har fortfarande pappa kvar men jag har en plan där! En riktig bra en faktiskt men mer än så tänker jag inte säga.. Jag försöker iallafall att göra allt lite speciellt och omtänksamt för alla. Vill ju att det ska betyda något även om jag också försöker uppfylla folks önskningar såklart! 
 
Just nu håller jag på och pluggar inför mitt slutprov imorgon. Psyc 101. Behöver kanske 70% men vill ju gärna komma så nära 100% som möjligt för jag gillar att va på topp! Gjorde ett självskattningstest i Personal Growth om hur bra insikt jag har om vad jag vill göra och hur bra jag är på att gå min väg istället för det folk vill jag ska göra och massa annat om hur man ser sig själv. Gjorde samma test i början av terminen och kan ju berätta att mina resultat var mycket högre nu än för 3,5 månadar sen! (FÖRESTEN SVARADE ALDRIG NÅGON PÅ OM DET ÄR MÅNAD ELLER MÅNADER EFTER EN HALV SÅ VET FORTFARANDE INTE!!!) Det var verkligen ett bevis på att denna kursen hjälpt mig att växa och förstå mig själv bättre. Alla kurser jag har tagit denna terminen, eller inte ekonomin, har hjälpt mig mycket känns det som. Även om abnormal psychology är bara diagnoser och symptomer är det inte så att jag överdiagnostiserar inte mig själv för jag är väl medveten om vad som är vad och vad jag har/haft och vilka symptom och hela alltet. Det har däremot gett mig insikt om vad det innebär och gett mig en förståelse som jag aldrig tror jag haft förrut. Har känslan av att det kan hjälpa mig själv men inte bara mig själv utan även andra. Jag älskar känslan av att ha kunnat hjälpa någon inte för att jag vill vara anledningen till varför saker löste sig eller blev bättre utan enbart för att jag inte tycker att någon fötjänar att inte må bra för det finns inget värre. Det går att vända det och må bättre igen, kanske tar det tid med det går. Har själv aldrig varit mer säker på det är sanningen. ♥
 
Såhär charmig ser min bror ut när man skypar med honom! Otrolig hur någon så söt kan bli så ful.. 
 
Myser i min jultröja! Köpte störst storleken så den är extra gosig att krypa ihop i när den hänger ner över händerna!
 

Kommentarer
Postat av: Elias

Jag är inte FUL!!! >:( >:( >:(

Svar: Du är verkligen inte ful! Bara på bilden hahahaha! <3
Matilda Isberg

2012-12-13 @ 08:56:20
Postat av: Ingrid

Hej!
Så kul att det går så bra för dig! Jag säger 1 månad 2 månader etc och en halv månad; 2 och en halv månad eller gör jag det förresten? Jo det gör jag!Kram

Svar: Hej! Tack! Det känns jätteskönt och kul! Jo jag tror jag säger månad när det är en halv men känns som det borde vara månader om det är fler men det är det nog inte haha!
Kramkram!
Matilda Isberg

2012-12-13 @ 09:11:37
Postat av: Martin

Det är ju bara en halv månad och det hade ju varit fånigt att säga sju halva månader istället för tre och en halv månad.

Puss

Svar: där har du en poäng! tack så mycket!
Matilda Isberg

2012-12-13 @ 18:26:37
Postat av: Ellen

Hahaha söt Elias var! ;)

Såg din kommentar på bloggen nyss, fin din tröja var ocksåå!! :D
Vi är banne mig great minds du och jag Machilda ;D
Saknar dig! <3

Svar: hahah ja han är söt för det mesta! :)
Om vi är!! Kul att bägge hade grå med vitt på också haha!
saknar dig med <3
Matilda Isberg

2012-12-14 @ 17:14:18
URL: http://franzboriss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0