Redo för sista veckan efter en superhelg!

Är tillbaka på mitt rum efter en fantastiskt helg. Som jag skrev igår körde jag upp till Carlsbad igår eftermiddags. Kvällen var supertrevlig och det var kul att se alla båtar som var pyntade i ljus. Sov hos Anita och Jim och sen hjälpte jag till och pyntade granen och åt brunch där. Känns väldigt konstigt att pynta en julgran när det är 15-20 grader ute och man ser palmer och hela köret men det var ändå väldigt mysigt. Mary var också där på morgonen. En kul grej är att hon har köpt silver-ornaments till de varje år i julklapp sen det året de förlovade sig så nu har de tillräckligt många för att fylla granen. Blir väldigt personligt och speciellt då! 
 
Efter brunch körde jag tillbaka, stannade på vägen för att fixa en sak till Elias i julklapp och fortsatte sen vidare. Denna gången kom jag inte fel och lyckades hitta rätt utan att nästan komma till Mexico. Jag vet var jag körde fel förra gången, råka byta motorväg för den delar sig i två och på bägge skyltarna står det South men på den man ska mot står det South Downtown och jag ska egentligen förbi downtown men det är den man ska köra vidare på. Egentligen är det bara att se till att man kör på rätt nummer, så väg 5 inte 805, men förra gången var det jättedimmigt så var svårt att se. Nu kommer jag nog iallafall aldrig göra det misstaget igen.. 
 
På tal om att köra så måste jag skaffa skivor att ha i bilen för radioutbudet suger. Det är antingen mexikansk radio eller stationer med senaste hitsen som One Direction och Call Me Maybe. Det värsta är att jag nu börjar lära mig dessa låtar som jag aldrig skulle lyssnat på frivilligt eftersom jag inte gillar att köra i tystnad. Om någon vill mixa en skiva till mig kommer jag uppskatta den föralltid! Iallafall om skivan har bra musik! Saknar att ha ipod-uttag eller iallafall kvalitéskanaler som rockklasiker!! Kanalerna här brusar dessutom massor från och till...
 
Nu är det dags för sista skolveckan! Om man inte räknar måndagen den 17 som är sista dagen. Längtar verkligen mer varje dag efter att få träffa alla och komma hem en stund!!!
 
 
Jag på restaurangen igår. Och nej det är inte mina drycker eftersom jag är minderårig och ja det är räkor framför mig som man själv skalar och ja jag smakade och det var gott, de var dock kryddade. 
 
Lighs Parade i Oceanside, man kan inte se båtarna riktigt men de är bakom..
 
Fyren i Ocensides hamn
 
Julgranen pyntad och klar!!
 
Cookie Platter från Mary med lite blandade sorter. Kan ju säga att jag åt alla på en gång istället för lunch. Goda vart de och när det bara finns en av varje kan man inte spara på samma sätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0