Stalldag!

Dagen idag har som planerat spenderats ute i Lisabets stall. Fick gå upp tidigare än vad jag gör på skolmorgonar men det var ändå en bra dag. Stallet ligger uppe utanför El Cajon så det är en bit att köra. Stor anledning till varför jag inte känner att det är någonting jag vill göra varje vecka. Iallafall när jag körde dit var en bit av vägen på avstängd på grund av någon polisutredning och teknisk undersökning efter en biljakt med skottlossning. Kul ju. Fick tag på Lisabet som var på ungefär samma ställe så fick vi köra runt och komma in bakifrån vilket var typ 8 miles längre! Upp i bergen och ner och massa.
 
Väl där så släppte vi ut hästar i hagar (även om deras boxar är som hagar, verkligen inte som hemma), kollade runt lite och sen fick vi rida. Red på en ful liten häst som hette Hummer. Riktigt ful var den. Jobba fick ha göra iallafall och alla var imponerade över hur duktig jag var! Alltid kul att höra. Hennes instruktör verkade också kunna ett och annat vilket det känns som folk aldrig kan när man rider utomlands. På slutet var hästen finare iallafall, han jobbade fint fast han var fortfarande i det stora hela ful. Efter det åt vi lunch, fodrade och när klockan var 3 körde vi hem igen! Helt okej dag! Eller det var en kul dag absolut, kul att göra något och kul att nu i efterhand känna i hela kroppen att man tagit i. Kommer nog ha ganska ont i benen imorgon. Negativt är att mina knän tyckte inte det var kul och värker som tusan. Kan knappt stå ordentligt. Hede dessutom huvudvär och tog huvudvärkstabletter mot det men knäna gör fortfarande ont... 
 
Efter det har jag duschat, ätit och sorterat mina skolpapper och andra papper. Öppnat lucka två i min chokladkalender som jag glömde på morgonen, kollat på julkalendern. Passar på att se både den som visas nu och gamla greveholm från 1996 eftersom det är den bästa i svenk julkalenders historia!
 
Såhär såg det ut. Det ni ser är det så kallade "stallet" så misstag det inte för hagar.
 
Nu börjar nedräkningen till julafton! :) 

Kommentarer
Postat av: Martin

Greveholm rules, hoppas årets upplaga också blir bra?!?! :-)

Svar: Hittills verkar det ganska bra faktiskt!! :)
Matilda Isberg

2012-12-03 @ 09:02:31
Postat av: Ingrid

Vad kul för dig att rida!!!!

2012-12-03 @ 19:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0