30 grader i November - love it!

Idag blev det riktigt varmt precis som lovat. Var 30 grader runt 11 tiden och har ingen aning om det blev ännu varmare sen men 30 är inte så dåligt inte.. När det är så fint väder och man bor 5 min från stranden finns det bara en rätt sak att göra nämligen gå till stranden vilket jag också gjorde. Var där mellan 11 och 2. Det är lagom för mig som är lättuttråkad och inte tycker det är allt för roligt att ligga där ensam efter ett tag. Önskar jag hade någon som kunde hålla mig sällskap och som man kunde typ spela strandtennis eller vad som helst med men vad ska jag göra.
 
Gick upp sen och köpte en burrito och blev alldelles för mätt. Men det var gott och därför värt det. Nu blir det tillbaka till nyttiga livet igen. Tror jag ska köra igång min 14 dagars utmaning från Abnormal Psychology nu. Den ursprungliga utmaningen är att inte äta snabbmat på 14 dagar (då räknas även kaffe från från t ex starbucks in och all färdigmat i affärer). Jag äter nästan ingen snabbmat så att inte äta något på 14 dagar skulle vara väldigt enkelt, hade bara fått bestämma mig för att inte göra det. Om man som jag inte äter mycket snabbmat kan man välja att göra någon annan form av 14 dagars utmaning så jag tänkte göra en kombination som är ingen snabbmat men för att det ska bli en utmaning tänkte jag lägga till att se till att göra någon fysisk aktivitet och träning varje dag! Sen måste man skriva om det och vilken skillnad man känner fysiskt, psykiskt, ekonomiskt etc. Så startar det imorgon tänker jag! 
 
Eftermiddagen och kvällen har jag ätit lite kvällsmat i form av äppleklyftor och vindruvor. Var fortfarande mätt så det var vad jag kunde få i mig. Frukost imorgon kommer nog till och med bli svårt.. Tror seriöst min magsäck har krympt! Anyway, jag har också kollat på Once Upon A Time såklart! Favoritprogramet! Sen slutligen har jag gått min 6 km powerwalksrunda och gjort lite andra övningar. 6km rundan är just nu min favorit, den är väldigt lagom att gå framåt kvällen och den tar ca 50 min vilket man alltid kan trycka in så det är lätt att göra dagligen!
 
Nu har jag inte mer att skriva idag. Blev ganska mycket trots att jag inte gjort mycket! Här har nu blivit vintertid här med så det är 9h skillnad igen. Personligen tycker jag vintertid är det mest onödiga någonsin infört. Hellre ljust en timme längre på eftermiddagen/kvällen än på morgonen. Här sover jag ändå den extra timmen och hemma är det mörkt oavsett när man går upp så vad är skillnaden om det bli ljust 1 timme eller 2 timmar efter man stigit upp det gör det inte lättare att vakna ändå. Om jag hade fått bestämma hade jag tagit bort vintertid illa kvickt! 
 
Avundsjuka?
 
Älskar dessa två armbanden jag köpt här! Färgen är perfekt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0