En ganska vanlig tisdag

Ni vet hur det känns ibland som man bara vill pausa allting och stänga av en stund från världen. Så känner jag just nu. Det är helt sjukt vad det snurrar i mitt huvud och har gjort hela helgen. Det har varit en ganska jobbig helg för att vara helt ärlig. Känner mig inte helt 100 och framförallt har jag kännt mig rätt så ensam. Just nu känner jag också för att prata med någon men alla jag skulle kunna tänka mig att prata med är halvvägs runt jordklotet och ligger just nu och sover. Det är nog det sämsta med att vara här. Saknaden av alla hemma. Det är både psykiskt och fysiskt ensamt. Eller man kan alltid ringa på skype men när man känner att man bara behöver en kram eller någon som kan sitta hos en finns där ingen. 
 
Idag har jag haft tre lektioner. Missade bussen i morse. Dålig start på dagen och efter en ganska jobbig helg kändes det som minst jorden undergång. Det är ganska lustigt hur en sån liten sak kan vara droppen som får det att rinna över. Kom med nästa buss iallafall, sprang och skrev ut mina papper och var inte mer än en minut sen så det var egentligen ingen fara. Ekonomi är ju inte kul alls. Tur den är en 'easy A' kurs iallafall så man inte behöver lägga så mycket energi på det. Efter det var det Personal Growth, en kurs som alltid får mig på bättre humör. Lisabet och Amber är alltid positiva och det blir lite som en säker plats att bara släppa allt annat! På måndag ska vi göra kroppkakor. Amber kommer också så vi får ju se vad hon tycker om denna svenska rätt. 
Sista lektionen var psykologi. Var ganska trött och ville bara tillbaka. Åkte hem köpte en varm baugett och varm choklad. Tyckte jag förtjänade det. Sen började jag städa mitt rum lite. Plugga lite och lite annat smått och gått. Nu har jag klätt på mig träningskläder och tänkte gå en promenad. Vet inte vad det är men har känt mig ganska irriterad på allt och inget så att gå hjälper väldigt mycket. Blir av med lite negativ energi! 
Måste också plugga mer, har trots allt prov imorgon. Sen vill jag att mamma och pappa ska vakna. För jag vill prata med de. Vad jag nu tänkte säga. Jag känner att jag har mycket att säga men kan inte riktigt forma det till ord. Det suger.
 
Imorgon ska jag kolla på en bil med Jim efter skolan som han och Anita har hittat. Den är perfekt i pris och allt. Efter det blir det middag med de och Mary. Ska bli mysigt! Så från och med imorgon kanske jag är bilägare!! Vi får väl se... Idag är det 5 veckor till jag åker hem! Längtar faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0