Hemkommen efter en underbar liten resa!

Då var jag tillbaka igen i mitt lilla rum på Coronado! Har varit fantastiska dagar i Santa Cruz. Idag körde vi efter frukost tillbaka mot San Diego igen. Tog sin lilla tid men ändå inte så farligt. Man satt ganska bekvämt i bilen så. 
När vi kom tillbaka till Carlsbad var alla andra där redan. Kul att träffa Jordan igen men även John, Camille, Jill och Payton. Såklart var alla jättetrevliga. Jill som är Johns tvilling undra om jag ville följa med henne och Camille på Breaking Dawn imorgon men måste verkligen plugga resten av helgen så fick tacka nej. Camille är John och Jordans dotter som är 10 och full med energi!! Helt galen!!
 
Efter att ha packat ur bilen så åkte vi till en mexikansk restaurang och åt! Jättegott! Det är så det fungerar här, orkar man inte laga mat blir det mexikanskt. Perfekt för dagen efter thanksgiving när alla redan ätit turkeysandwiches till lunch och inte känner för rester ett mål till eller att laga mat. Jag åt kycklingburrito som var super. Riktigt mätt nu dock. Känner att hungern aldrig kommer komma tillbaka.  
 
Efter maten var det dags för mig att köra hem. Vägarna här är ju lite större än hemma. Var 7 filer på ett ställe idag. Inte för det överhuvudtaget är något som stör mig eller gör mig nervös. Det är bara att köra, följa sin fil, köra om när det går för sakta. Jag var gjord för att köra här hehe. Allvarligt jag fattar inte vad folk snackar om som säger att det är läskigt att köra här... Det enda som hände var att jag missade min avfart och nästan kom till mexico. Det hade varit mindre kul. Vet inte riktigt var det blev fel men kom på väg 805 istället för 5 någonstans så körde inte förbi skylten precis. Fick iallafall ordning på det innan jag paserat riksgränsen och vände. Var lite obehagligt ändå eftersom söder om San Diego inte känns som ett ställe att vistas ensam på som blond tjej när det är mörkt.. Som tur är var det enkelt att vända och köra på motorvägen igen. På motorvägen är det lugnt.
 
Kom hem och gick och köpte ansiktsmask för min hud uppskattar inte långa resor i bil. Inte flyg eller tåg eller buss heller. Hoppade i ett bubbelbad med te och ansiktsmask på och nu hoppas jag min hud går tillbaka till normalt över natten. Är helt utmattad i både huvud och kropp så ska bli skönt att sova! Sovmorgon tills jag vaknar imorgon innan pluggandet börjar. Har ingen frukost hemma så kanske får gå och köpa det. Om jag är hungrig då. Kanske fortfarande är mätt! Vem vet..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0