homesick.

Idag har varit världens segaste dag. Har varit kallt till att börja med. Jag har varit uttråkad till tusen och mest bara tänkt alldeles för mycket på alla möjliga saker. Det är såna dagar som saknaden är som störst. Jag längtar egentligen inte hem för jag vill inte åka härifrån men jag saknar verkligen personer hemifrån. Det suger verkligen att inte ha någon riktigt nära vän här som man kan höra av sig till när som för att göra något. Sa till Elias att jag snart skulle komma hem varpå han säger: "ja hem till mig, du bor inte här det är inte ditt hem". För mig känns hemma fortfarande som Sverige. Mitt rum där är det som känns som mitt rum! Jag fattar att jag bor här men det känns inte som hemma. Kanske om jag hade bott på ett ställe som iallafall hade kök och inte bara ett rum på ett B&B som blir lite som hotelliv hela tiden, inte lika lyxigt men storleksmässigt. Det finns inget med detta rummet som är jag. Jag har massa foton som jag skulle kunna sätta upp men det känns som det är för kortvarig tid för att göra det. Istället blir det bara opersonligt. Längtar till att få sova i mitt egna rum en månad över jul. Önskar jag kunde förflytta mitt rum hit. Det är perfekt. Det är verkligen personligt anpassat efter mig.
 
Idag är det fars dag, i Sverige iallafall. Min pappa är världens bästa. Så många tidiga morgonar det har blivit för att jag skulle åka och tävla. Aldrig någonsin har han klagat eller sagt nej. Det var bra dagar det, långa men bra. Alltid om jag behöver hjälp med något vet jag att han alltid är där för mig och även jag inte är hemma idag och kan fira honom så kommer jag alltid vara hans lilla tjej och hoppas dagen varit fantastisk! ♥
 
 
Det är allt jag har att skriva. Kanske inte världens roligaste uppdatering men jag har heller inte något kul att skriva eller är på humör för att tänka ut något..
 
Chai te är det bästa när man känner sig lite frusen som idag.

Kommentarer
Postat av: Martin

Men lilla tjejen nu får jag allt en tår i ögat. <3
Visst hade vi kul och jag saknar också den tiden även om morganarna inte alltid var så roliga innan man väl kommit upp och iväg. Små äventyr som jag minns med glädje var det i alla fall.

Saknar dig med och ser verkligen fram emot att du kommer hem ett tag vid jul.

Försök hitta något att aktivera eller engagera dig i. Spelar inte alltid så stor roll vad så länge man gör något och träffar andra människor. Plötsligt ahr man träffat någon som det klickar lite extra med och så rullar det på. :-)

Puss <3 <3 <3

Svar: <3 <3 <3
Problemet är inte att jag inte träffar människor. Det är att jag inte har någon av de jag är nära med här. Jag kan inte precis bara plocka en random människa och öppna upp helt till. Jag kan ju fortfarande prata med de hemma men det är inte samma sak. :(
Matilda Isberg

2012-11-12 @ 09:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0