House of Sweden

Inatt kunde jag inte sova. Gick och la mig cirka halv 12 och strax där efter hör jag sirener. De körde runt, runt med blåljusen på och så småningom hörde jag även hur en polishelipkopter började cirkulera över Coronado. Den ropade ut meddelande iblan men kunde inte urskilja orden. Jag var inte särskilt rädd för vad kan häda här? Men det lät väldigt högt och jag har ju vant mig vid komplett tystnad. Klockan 2 bestämde jag mig för att googla vad som hade hänt men hittade inget. Pratade lite med Elias på skype, och pappa! Det var skönt för efter det flög helikoptern iväg och jag kunde äntligen sova. Tyvärr bestämde sig mig kropp för att klockan kvart i 7 var det dags att vakna. Det är inte helt okej att jag vaknar så tidigt fast jag behöver mer sömn... 
 
Tog det iallafall lugnt på morgonen och sen runt 11-snåret fortsatte jag julklappshandeln. Lyckades få köpt lite mer, känns bra! Skulle behöva köpa en jacka till mig själv för det börjar bli kallt och jag är känslig för kyla men känner inte för att betala för en jacka som jag kommer använda typ en gång i veckan.. Kommer dock frysa ihjäl i San Francisco om jag inte har en.. 
 
Efter shoppingen träffade jag Lisa. Vi gick upp till Balboa park för att gå till House of Sweden som visade sig vara öppet enbart på söndagar. Så istället gick vi bara runt där och pratade. Var mycket trevligt. 
 
Sen kom jag hem och åt en lätt lunch och var inne på datorn fram tills det var dags att äta kvällsmat. Nu har jag nyss varit iväg och handlat ansiktsmasker, nagellack och mörk choklad och är påväg att ta ett varmt bad för jag fryser som tusan och har världens huvudvärk! Förhoppningsvis kan lite omhändertagande av mig själv bota det! Tror mest på chokladen, bara den inte är för mörk.. Tror kanske jag skulle tagit en annan sort men vi får väll se!
 
Om inte bubbelbad hjälper är det nog läge att skaffa en sån här filt!!
 
Så vackert när man åker över bron och solen glimmar på vattenytan
 
House of Sweden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0