Lång dag men nu är bilen äntligen min!! ❤

Wow, känns som denna dagen varit oändligt lång! Klockan är 9.30 och jag somnar snart!! 
Imorse var jag på banken för att göra en cash advance så jag kunde få pengar på mitt konto men blev declined. Mycket frustrerande. Prova halva beloppet men declined igen. Efter det ringde jag pappa som ringde banken i sverige för att få veta att man bara kan ta ut en viss summa cash per vecka. Slutade med att jag fick gå till banken igen för att få en massa uppgifter så jag kunde göra en transfer istället...
Iallafall lär jag mig en hel massa saker!!
 
Efter det köpte jag fruktsallad och skinny peppermint mocha på starbucks (julsmaker=❤). Strax efter kom Anita och hämta mig så körde vi och mötte Jim på In-N-Out där det blev lunch! Cheeseburgare Animal Style från deras secret menu! Riktigt gott! 
 
Sen var det dags för dagens höjdpunkt, bilköp! Tog sin lilla tid med alla papper men det var inga problem! Skönt! Känns som första saken på länge i mitt liv som gått helt problemfritt!! Nu är jag iallafall bilägare! Ska piffa upp den och göra del perfekt! Körde därifrån och ut på 101 längs kusten och palmträd, på med radion och spelades gjorde Good Life-One Republic, en låt jag egentligen inte gillar men precis då kändes det väldigt mycket som good life och soundet passade stämningen!! Var tvungen att dela med mig av det momentet!
 
Eftermiddagen/Kvällen har spenderats hos Anita och Jim, hämtade lite grejer från deras Beach house som ska med imorgon och sen åt vi Tacos till kvällsmat! Gott gott! 
 
Nu är jag redo för att sova, Anita väcker mig 3.45 imorgon bitti sen bär det av till Santa Cruz! Känns precis som hemma att bli väckt på morgonen för sanningen är att jag inte ställt ett enda alarm förens jag flytta hit! Om det inte var något speciellt och bara jag skulle upp såklart men knappt då heller... ;)
Nu måste jag sova! 
 
 
Här kommer en bild på min bil!!! Ska nog ge den ett namn också! Typ från Harry Potter eller något !
 

Kommentarer
Postat av: Martin

Grattis!
Första bilen, det är stort :-)

Svar: Tack! Det känns riktigt bra!!! :)
Matilda Isberg

2012-11-20 @ 07:09:07
Postat av: Martin

Åskviggen 😉

Svar: Hahaha kanske det kanske! 😉
Matilda Isberg

2012-11-20 @ 07:49:16
Postat av: Ingrid

Grattis till bilen! Min första var en vit bubbla som jag köpte av Cissa! Den sladdade jag runt med i löven på S Esplanaden i Lund (bl a). Kör nu försiktigt ;) Hälsa alla släktingar! Kram ( Åskviggen låter häftigt)

Svar: Tacktack!Lovar att köra försiktigt :)
Och jag hälsar alla :)
Matilda Isberg

2012-11-20 @ 16:51:13
Postat av: Johanna

Eller gyllene kvicken 😍😜

Ha en härlig sf tur! Hälsa alla från mig oxå!

Svar: Kvicken är av guld!Ska hälsa! :)
Matilda Isberg

2012-11-20 @ 17:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0