Man slutar aldrig förvånas!

Jag vill ofta börja mina inlägg med god afton eftersom jag skriver de på kvällen men varje gång hindrar jag mig eftersom jag ser på min statistik att de flesta läser anting på morgonen/förmiddgen eller sen eftermiddag men aldrig tillräckligt sent för att kallas afton..
 
Godiset var en succé. Utom djungelvrål.. Folks miner! Dör! Iallafall så lät jag Amber, Lisabet och Izabella ta så mycket de ville och sen tog vi med lådan in i klassrummet och lät alla som ville ha ta för sig! Vi lura i vår lärare att smaka djungelvrål hans min var priceless! Alla bara skratta åt skämtet och sa att det var som att va i Junior High igen! Tog med resterna till min pyskologi klass och sen vart allt slut. 2,5 kilo godis poof borta! Alla blev iallafall väldigt glada så stort tack mamma och pappa från alla! 
 
När vi stog där och prata om svensk godis och vad som var godast säger Lisabet: "äter du krsodhiioko" jag fattar ingenting. Hon slänger in endel svenska ord ibland men detta var bara inte något jag kunde gissa så jag står där helt clueless tills hon börjar beskriva för Izabella som undrar var det är och hon bara snackar om potatis som tillagas konsigt och det är bollar med fläsk i så jag bara: "menar du kroppkakor?" hon bara JAAAA! och jag kunde ju sen höra och förstå att det var det hon hade sagt men allvarligt vem skulle gissat på det i första hand? 
Då berättar hon att hennes mormor brukar göra det och hon tycker det är jättegott och de äter det med grädde och lingon och dagen efter sterker och äter med smör. Känns igen tycker jag! Iallafall så skulle hon ringa sin mormor och se till att de gör det snart så ska jag komma över! Trodde aldrig jag skulle åka till San Diego och bli serverad kroppkakor, tänkte snarare mexikansk mat!
 
Påtal om mat så var idag var min sista sockerfyllda frukost dag för nu är yogurten slut! Ville bara ni alla skulle veta det! Jag har varit och köpt bagels, keso, jordgubbar, hallon, osötat müsli och jordnötssmör som ska ersätta yogurten! Er första tanke är säkert att det inte låter kanske inte jättnyttigt men tänk för det är det och jag är expert på sånt ska ni veta! Det är fyllt med protein från keso och jordnötssmör, C-vitamin i jordgubbarna och så vidare! Om jag fortfarande inte når järnnivåerna får jag väll bara börja äta järntabletter för miljonte gången i mitt liv! Er andra tanke är säkert oj vad mycket hon plötsligt ska äta. Såhär är läget: jag säger alltid till alla att frukost är viktigt men lyssnar aldrig själv. Jag vet att min frukost brukar vara för liten och jag har insett att hela mitt dagsintag är för lågt när det kommer till näring så nu har jag bestämt mig för att börja äta frukost ordentligt! Speciellt eftersom jag går i skolan 9.30 - 2.10 varannan dag och kommer hem strax innan 3 och först då äter jag lunch. Och för övrigt kommer jag inte precis äta värsta jätteportionen av allt!
 
Varje dag är det också 6km power walk som gäller, plankan, sidplankan, crunches, knäböj, rumplyft, benlyft i olika varianter och så vidare. När jag kommer hem i jul. Om 5 veckor och 6 dagar så ska kommer det vara en hälsosam, vältränad tjej som stiger av planet! Bor man vid stranden är det lika bra att hålla igång! Men den allra största anledningen är att jag blir piggar och gladare, sover bättre och mår bättre vilket är viktigt!
 
Nu fick jag SMS från Lisabet. Kroppkakor blir den 19 november! Sen på kvällen åker jag vidare till Jim och Anita och därefter Bob och Annette på tisdag för Thanksgiving!
 
Dodado life is good!
 
 
 
Glada tjejer som tuggar i sig godis.
Det är från vänser: Lisabet, Izabella och Amber. Izabella är för övrigt JÄTTEDUKTIG på att teckna seriefigurer så hon ska göra mig till en superhjälte heheheh! Jag ser fram emot det!
 
På måndag är det Veterans Day och då är man ledig för att hedra alla veterans i krig. Därför tyckte de det var lämpligt att förvandla hela skolgården till en kyrkogård.
 
 
Är jag den enda som snurrar mina dumleklubbor när jag äter de?
 
Idag var jag tvungen att va en sån nör och lägga upp dagens outfit för tyckte jag så så himla smart ut haha! Föresten påtal om att vara smart fick jag tillbaka mitt prov där jag fick 96% rätt och mitt första utkast av mitt term paper. Enda kommentaren bortsett från någon konstig mening var: Wonderful paper!
 
På min powerwalk idag började det regna så kom tillbaka helt dyngsur! Men man lär sig uppskatta regnet när det kommer så sällan och det var riktigt magiskt när jag gick längs stranden. Det var så rått på något vis! (inte rått som i kallt grått och äckligt utan rått som i nedskalat, skört och enkelt) Det var verkligen mäktigt!

Kommentarer
Postat av: Martin

Självklart ska Dumleklubbor snurras under avnjutandet. Kul att godiset vara uppskattat, kilopriset blev nog rätt högt i slutänden. :-)
Kram

Svar: det var jätteuppskattat!!! alla älskade det och tackade jättemycket! :)
Matilda Isberg

2012-11-09 @ 12:31:44
Postat av: Johanna

Regn är mysigt i lagom mängder och kan vara precis som du säger magiskt!

Magiskt gott är även kroppisar. Ska bli spännande att höra hur deras version är.

Svar: Verkligen mysigt! Ja det ska bli kul att se! De är säkert goda! :D
Matilda Isberg

2012-11-09 @ 21:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0