Slappdagar

Både dagen idag och gårdagen kan ju beskrivas som riktiga slappdagar. Har varit riktigt trött efter en intensiv vecka och behövt chansen att bara ta det lugnt och återhämta mig. Har passat på att städa rummet och köpa mat för kommande vecka men framförallt har jag lagt tid på att skriva mitt term paper i Psychology 101. Jag har skrivit ungefär halva nu och jag är väldigt nöjd med det jag skrivit. Det är bara första utkastet som måste vara färdigt på tisdag om man vill ha det genomläst innan det ska lämnas in på riktigt veckan efter. Jag har en bra känsla redan men det skadar inte att få det genomläst.
 
Idag har också en stor höjdpunkt varit att skypa med Anna, Ellen och Tilda som jag för två år sen åkte på den fantastiska resan över hela USA med. De är alla och hälsar på Ellen och lite tråkigt att jag inte kunde vara med men väldigt roligt att se de även om det var över Skype!
 
Pratade också en lång stund med Lina, saknar verkligen att ha henne här. Vi har känt varandra så himla länge och gjort och upplevt massa saker tilsammans så det känns konstigt att vara ifrån varandra när det alltid varit så enkelt att träffas närsom om det var något! Men om 6,5 vecka kommer jag hem en månad och då blir det ändring på det. Iallafall ett tag! 
 
Igår pratade jag med Anita om Thanksgiving. Jag ska åka med henne och Jim till Bob och Annette som bor strax söder om San Francisco. Det ska bli riktigt kul att träffa Bob och Annette samt prova på att fira denna amerikanska helgdag eftersom det inte finns i Sverige! Jag åker till Anita och Jim på måndag och sover där så vi kan bege oss tidigt på tisdag morgon! Sen kör vi hem på fredag.
På fredagen kommer Mayday Parade till San Diego. Jag har varit lite besviken att jag skulle missa det men nu inser jag att det kanske går att få ihop. Missar kanske förbandet men vem bryr sig. Biljetterna kostar bara 20 dollar så chansar antagligen och köper en och har jag tur hinner jag. Det skulle vara helt otroligt för det är ett band jag verkligen vill se! Axel vill också se de så jag önskar han kunde följa med men det är lite svårt. Jag saknar min bror, båda mina bröder. Det är inte jätteofta jag och Axel gör saker ihop men ibland går vi på konserter eller bio eller tar en fika och det är alltid perfekt! I sommras var vi i Stockholm några dagar och det var verkligen en av mina favoritsaker detta året! Tycker synd om alla er som inte har några bröder för det är verkligen det bästa! ♥
 
Har inte mycket mer att skriva idag. Imorgon ska det bli 28 grader så blir nog en tur till stranden, skönt!
 
Här är en söt bild på mig och Axel när vi var små och roade oss förfullt med trollspön gjorda av pinnar! Tänk hur kul man kunde ha bara genom att plocka upp varsen pinne på marken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0