SVENSKT GODIS HAR ANKOMMIT! :)

Onsdag = kort skoldag. Om ni inte lärt er det ännu! Hade min lektion som var mycket intressant som vanligt! Sen blev det lite shopping köpte två lite varmare tröjor, knästrumpor, sockar, ett par boots och äntligen J.K. Rowlings nya bok. Ser verkligen fram mot att läsa boken. Älskar att läsa och jag fattar inte hur vissa människor inte gillar det. Allvarligt det måste vara som inte stämmer då för det finns inget bättre än att bli riktig insugen i en bra bok. Helst en som man måste tänka lite extra för att förstå och får en att öppna upp ögonen till nya saker i världen! Man får också en chans att besöka platser och världar, möta människor och personligheter som man kanske aldrig skulle fått chansen till i verkliga livet! Mitt budskap är: LÄS MYCKET! 
 
"The more you read, the more things you will know. The more you learn, the more places you'll go."
- Dr. Seuss
 
Åt också en ceasar sallad med vitlöksbröd och en frozen yogurt! Mums mums! Sen åkte jag hem, kolla på the voice, badade bubbelbad, powerwalk och gjorde min läxa! 
Idag hade äntligen mitt paket kommit! De i skolan kommer vara så glada över godiset! De är verkligen helt uppspelta över det haha! 
 
Jag tappar bort min telefon i mitt lilla rum mist 10 gånger om dagen. Saknar att kunna ringa den från hemtelefonen. Det är en negativ sak med att vara här. Jag kom nyss på att jag har en telefon på rummet som jag kan ringa min mobil från. Jag är verkligen inte smart ibland. Så därför är det kanske inte negativt iallafall. Glöm att jag någonsin nämde det!
 
Här börjar kännas kyligt nu. Temperaturen är bara strax över 20 och aldrig trodde jag man skulle klaga över det. Fryser på vägen till skolan när det är ännu kallare! Men jag skulle inte heller byta ut det mot något i världen. Jag älskar verkligen att vara här! Det känns bra! 
 
Gjorde upptäckten häromdagen att min supernyttiga grekiska yogurt innehåller 20 g socker per portion. 20 GRAM! Det är 2/3 av vad som borde va dagliga maxintag. Nä vet ni vad här kommer det bli frukostförändringar. Ska nog börja med keso med jordgubbar och lite lite müsli till istället. Mest för jag äter för lite järn och calcium så varför inte boosta det lite på morgonen! Ibland känner jag att jag borde bli dietist för jag hade nog varit bra på det. Det är faktiskt ganska kul att äta nyttigt!
 
På lördag ska jag och Lisa, den andra tjejen som är här från Sverige och pluggar, gå till den svenska stugan i Balboa Park. Tänkte det kunde vara kul, de säljer typ svenska saker och så, finns massa stugor för olika länder!
 
Verkligen tur jag tog med tigern annars hade jag nog aldrig sovit...
 
Mina nya boots, ganska osmickrande bild för mina ben.
 
WOHO äntligen fick jag tag på J.K. Rowlings nya bok! Ser fram emot att läsa den!
 
Bubbelbad med lite snacks i form av vindruvor med getost och äpplen med hummus! Blev så mätt att jag aldrig åt kvällsmat sen!
 
Först julpyntet har kommit upp!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gosan! Längtar efter dig!

Svar: längtar efter er också <3
Matilda Isberg

2012-11-08 @ 23:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0