Thanksgiving

Idag var det slutligen dags för dagen som var själva anledningen för hela denna resan upp till Santa Cruz nämligen thanksgiving day!
Började med frukost och kollade på Macy's thanksgiving parade på TV. Var underhållande en stund men blev ganska uttjatat med lip-syncing sell out artister efter ett tag.. Inget fan av sånt!

Därefter blev det lite lätt lunch och fortsätta tillaga kalkonen som är det viktiga! Det blev dock inte den traditionella kalkonmiddagen utan istället barbeque-ad baconlindad kalkon(baconen var dock inte på när man åt utan de spara vi till frukost). Till kalkonen var det en gröna bönor och sweet potato sallad, ungsbakade potatisklyftor med parmesan, ungabakade morötter(gula, orangea och LILA!!!!) och så sås såklart! En beach house variant som de sa! Var riktigt saftigt och gott! Till efterrätt blev det valnötspaj som var helt fantastisk trots att jag inte är ett fan av nötter! Fick dok ont i magen av den, som alltid när jag äter gluten. Fattar inte hur för jag är testad och är inte allergisk... Det suger iallafall..

Efter maten gick vi en promenad i den friska kvällsluften. Riktigt skönt, älskar hur frisk luften är, dock lite för kallt.. Men härlig att andas!

I anda av denna helgdag tänkte jag skriva ner saker jag är tacksam över för det är ju det det hela går ut på..

Jag är tacksam över:
• att ha fått möjligheten att göra allt det här. Den här resan är inte bara en resa till en annan destination utan även en resa inombords där jag lär känna mig själv bättre, blir starkare och kan kämpa för mina mål! Är också mycket tacksam över att ha min amerikanska del av släkten här som välkomnat mig med öppna armar och låtit mig bli en del av familjen!
• mina föräldrar som har gett mig världens bästa uppväxt och aldrig stått i vägen när jag haft drömmar och mål. De har stöttat mig och mina intressen varje dag och gett mig chansen att se både det ena och det andra. Det är verkligen sant att säga att de "gave me the world"
• mina bröder som aldrig misslyckas med att få mig på bättre humör. De må vara störiga ibland men när det verkligen gäller är vi alltid där för varandra. Finns inte ord för hur mycket jag uppskattar de!
• mina vänner som må vara få men de jag har är väldigt nära och jag litar på de till 100%. Kan berätta vad som helst och jag vet var jag har de. Underbart!
• alla resor jag gjort genom åren. Börjar bli en del platser nu. Från LA till NY till Kina till London till Rom. Underbara Guadeloupe, alperna och Medelhavet! Har fått se många fantastiska platser med både vänner och familj. De säger att resor är den bästa utbildningen och jag håller verkligen med, är glad jag fått uppleva allt och ser fram emot vad framtiden bjuder på!
• bra böcker som man måste tänka efter för att förstå! Även människor som uppskattar att läsa. Har kommit till insikt med att de som läser, känner efter hur de känner och gillar att resa är oftast de trevligaste och mest intressanta människorna.
• dagens teknologi som gör att jag kan hålla kontakt med alla hemma hur enkelt som helst!

Det var några få saker. Finns säkert massa fler men detta får räcka just nu! Imorgon kör vi tillbaka till Carlsbad. Blir middag med Jordan, John, Camille, John's tvilling Jill & hennes baby Payton(så söt jag dör). Ska bli trevligt att träffa de! Har ju bara träffat Jordan förut.
Antagligen stannar jag över natt innan jag kör(!!) tillbaka till Coronado men vi får väll se. Helgen sen kommer tillbringas med att skriva Term Paper #2. Är ett ganska intressant upplägg då så ser fram emot det faktiskt! Bara 3,5 vecka tills jag kommer hem! Längtar! ❤

Happy thanksgiving to all of you ❤


Kommentarer
Postat av: Ellen

Är så tacksam att jag har dig som vän fina du! Saknar dig <3

Svar: Saknar dig med massor och är så glad att jag träffa dig och har dig som vän! Hoppas Skottland är bra!! Så glad för din skull att du verkligen kom iväg nu!!! <3
Matilda Isberg

2012-11-23 @ 16:15:21
URL: http://franzboriss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0