Dagens höjdpunkter 1, 2 & 3.

MINA LAKAN OCH ÖRNGOTT OCH KUDDE OCH ALLT VAD DET HETER HAR KOMMIT!!!!! Glad tjej! :) NI fattar inte hur länge jag spanat in de. Kan ju berätta att jag såg de första gången för minst ett år sedan och sen dess har jag haft ögonen på de. Det var dagens höjdpunkt nummer 1. 
 
Efter nattens storm var jag minst sagt trött när jag kom till skolan, missade först bussen och kom fram sista sekunden. På ekonomin fick vi tillbaka våra quiz. Jag fick 20/20. Förvånar mig själv med min egna smarthet. Faktum är att mina resultat gör mig extremt motiverad att plugga för det känns bra att få tillbaka prova med så höga resultat. Detta är en form av Operant Learning och resultaten är positive reinforcement och där använde jag plötslig mina nya kunskaper i riktiga livet.
 
På ekonomin släpte han oss efter bara 30 minuter för vi är klara med allt inför nästa prov. Innan dess ska vi dessutom ha ett quiz. Hans system är lite udda men definitivt ett såkallat easy A. Hoppas nu jag inte får ett B och skriver här att det är hur lätt som helst.. Lite irriterande att vi inte gjorde något vettigt på lektion när jag var dödstrött och man kan mejla honom och säga att man inte kommer så får man inte frånvaro.. Det negativa ledde dock till något positivt nämligen en lång pratstund med Haein som också hade långt mellan sina lektioner. Vi köpte lattes på starbucks och satte oss i kafeterian i 1,5 timme. Vi prata om allt möjligt och här kommer det roliga, vi sitter och pratar om Disneyland och så säger hon: "Om det är något ställe jag verkligen hade velat åka är det till Universal Studios i Florida där de byggt upp Hogwarts och massa från Harry Potter". Seriöst! Det är på min bucket list! Ni minns säkert hur jag senast igår skrev att jag önskade jag hade en vän här som gilla Harry Potter, uppenbarligen har jag det! Dagens höjdpunkt nummer 2.
 
Vi bestämde också att imorgon ska vi försöka komma iväg till Fashion Valley för some serious shopping! Hej Victoria's Secret, Forever 21 & Hollister! Vi ska också åka innom Party City och kolla på Halloweenutklädnander! 
 
Sista lektionen idag lärde jag mig att barn mellan 2-7 hellre tar två halvor snarare än en hel av något för deras hjärnor är inte utvecklade nog för att förstå att det är lika mycket utan de tänker att 2 är fler än en. Jag tror min hjärna stannade där i sin utveckling, för när jag cyklade till affären idag för att köpa något litet kvällssnack valde jag tre minimuffins istället för en stor för det kändes bättre. Fast egentligen var det nog inte för att det var mer utan snarare att efter tre är man verkligen nöjd och inte vill ha mer men efter en kanske man fortfarande är sugen. Har redan ätit två och gud så goda de var! Tillsammans med en kopp grönt te med granatäpplesmak som en kille från en av Haein's kurser rekomenderade. Han hade faktiskt med två påsar så vi fick varsen. Kommer definitvit köpa sånt i fortsättningen!
 
Föresten ska jag flytta på söndag nu istället och Vickie och Seth ska hjälpa mig. Hon hörde nyss av sig. Känns skönt för hade först bett Eric om hjälp eftersom han har bil men försöker ta lite avstånd för han är jobbig för han smsar hela tiden och jag gillar inte jobbiga människor eller att smsa plus att vi har ungefär 0 saker gemensamt. Att de hörde av sig på kvällen var dagens höjdpunkt 3! Hoppas det inte gör mig till en dålig människa att jag tyckte det var skönt att kunna säga att jag inte behöver hjälp och inte heller kan ses denna helgen. (eller någonsin igen, fast det sa jag inte) Om han inte förstår hinten funderar jag på använda min nödfallslösning att säga att jag bestämt mig för att åka till Sverige igen och att mitt nummer försvinner i månadsskiftet. Är det väldigt hemskt av mig? Den lösningen kom jag på idag och den är smart den! Jag är en ganska associal människa ibland men det är okej. 
 
Nu ska jag gå och kolla min tvätt! Seriöst tvättmaskinen suger här. Den är enkel att förstå och är snabb men känns inte som den tvättar så bra...
 
ÄNTLIGEN!
 
Mina goda miniblåbärsmuffins!
 
Hittade denna bilden i min dator från i sommras, tycker den är lite cool, ser lite dramatiskt ut med molnen och så.. Har inget med San Diego att göra men ändå!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0