En dag blandad med bra och dåligt

Idag fick jag ett litet paket från Sverige som några från mammas jobba så snällt tog med sig när de skulle hit. Fick äntligen min scrapbook så jag kan börja sätta in foton som jag däremot hade med mig från början! Behöver bara ta en sväng till någon pysselaffär och köpa lite klistermärken och dekorationer! Fick även lite godis, väldigt få sorter eftersom jag gillar väldigt lite godis, och lite gitarrgrejer i form av mitt capo och lite plektrum! Min gitarr kommer någongång i veckan och jag är superexcited över det!!!!!!! 
 
Tyvärr fick jag ett väldigt tråkigt bemötande av tjejen som jobbade i receptionen på hotellet jag skulle hämta grejerna. Jag hade fått veta att det var lämnat i infodisken något hon påstog inte fanns och om hon inte hade det fanns det inte därefter vände hon sig och gick och prata med en kompis/kollega istället. Jag visste ju dock att det var lämnat redan så jag gick bort till något som såg ut som en infodisk men antagligen var ett sånt ställe man lämnar väskor över dagen när man checkat ut eller väntar på att checka in. Han förstod direkt och tog fram det till mig. Om det nu inte var en infodisk kunde hon iallafall sagt "vi har ingen infodisk men fråna i väskinlämningen för det kan vara där om du nu vet att det blivit lämnat". 
Jag kräver inte mer än att hon ska behandla mig med respekt för jag kan slå vad om att jag är minst lika kompetent som henne även om hon verkade tro sig vara lite bättre med sitt receptionsjobb. Bara för att jag kommer där i en sommarklänning och skolväska betyder det faktiskt inte att jag inte är på hennes nivå. Jag har faktiskt också jobbat och säkert åstakommit mycket större saker i form av att resa runt jorden osv än vad hon har. Jag hade kunnat vara otrevlig tillbaka eller bestämma mig för att kalla henne alla de värsta orden jag kan komma på här på min blogg men jag väljer att inte göra det och kan därmed istället vara nöjd med att veta att jag är den bättre personen. Karma kan få göra sitt med henne istället.
 
Kan berätta att hotellet låg i University City vilket ligger vid UCSD och La Jolla ungefär om det säger någonting. Bestämde mig för att ta buss 30 dit eftersom jag sett att den går dit. Bussresan tog över 1 timme och jag var måttligt road när jag kom fram. Den körde runt inne på UCSD och var allmänt långsam!!!
När jag skulle hem sen tog jag 150 istället vilket visade sig vara en expressbuss och plötsligt mer än halverades restiden. Man lär sig av sina misstag. Inte för att jag lär åka dit igen men ändå!
 
UCSD är förövrigt en av de fulaste skolorna jag någonsin sett. Byggnaderna är av betong och hela miljön känns jättekall och omotiverande. Kände inte precis att det var ett ställe jag skulle vilja gå på. Tur min studieplan är mer vinklad för en transfer till SDSU. Känns mycket bättre!
 
När jag kom hem gjorde jag iordning en Green Smoothie. Det är en smoothie som består av frukt och grönt och är jättebra för hår och hy och hälsa! I min smoothie hade jag romainesallad, celleri, avocado, äpple, päron, banan och jordgubbar! Den blev tyvär lite mild i smaken, antagligen av avocadon och eftersom jag gjorde dubbla satser och spara en i kylen får jag nog mixa ner lite mer celleri och kanske jordgubbar eller persika för att få lite mer smak! Ni tror säkert det är jätteäckligt men frukten tar bort salladssmaken så det är som en fruktsmoothie men väldigt mättande och innehåller mycket vitaminer! Kommer vara perfekt att ta med på mina långa dagar när jag behöver lite extra energi! Till kvällsmat sen köpte jag sushi! Bara rolls såklart eftersom det är det enda jag gillar! Passande nog blev det California Rolls, några av mina favoriter!
 
Ni skulle sett mig påväg hem från affären, jag uppnådde en level av balans jag inte trodde jag hade! På styret hade jag en påse med 8pack yoghurtar, frukt och min sushi samtidigt som jag på mitten styret balanserade ett 12pack halvliters vattenflaskor! Ovanpå flaskorna låg min telefon så jag lätt kunde reglera volym och byta låtar med högerhanden samtidigt som jag höll fast flaskorna. I vänster handen höll jag styret och min rosa prinsessficklampa eftersom det var mörkt ute! Det må låta livsfarligt men jag är ganska stolt över hur bra det gick!!!
 
Svenskt favoritgodis
 
Gulligt kort från mamma och pappa ♥
 
Söta småpumpor i mataffären
 
Sushi till kvällsmat, gott gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0