Galna moln från ingenstans!

Kort dag i skolan idag, skönt. Inte fått någon add code för musikkursen.. Det suger, blir så irriterad över att jag inte ens kan få ett svar på mitt mejl om det. Om den är full kan jag väll få veta det tycker man. Mejlade två olika lärare och den ena svara att hennes kurs var full men den andra svarar inte alls. Så nu kommer jag antingen få läsa sjukt mycket en annan termin, eller en kurs på sommaren eller tar det 5 terminer istället för fyra. Kommer antagligen gå med alternativ 1. Speciellt eftersom City College inte ens har sommar kurser så det skulle vara jätteomständigt och en extra termin är inte aktuellt för det skulle göra hela transfer-biten komplicerad eftersom jag då skulle bli klar till jul och bara kan transfer när höstterminen börjar och att stanna en termin utan att göra något går inte med mitt visum.. Hela visumsystemet suger. Det är först en jobbig process att få och sen är det en miljon regler för att behålla det.. Och jag vet fortfarande inte vad som händer när mitt pass går ut ett år innan mitt visum. 
 
Nu räcker det med det negativa. Dagen idag har varit bra! Som sagt en kort dag, Abnormal Psychology. Idag gick vi igenom ätstörningar. Det är intressant! Nästa vecka har jag prov, blir nog inte så svårt. Det är om mood disorders (depression & bipolär), dissociative identity disorder, ätstörningar och sen stress. Jag skrev vissa på engelska för jag inte visste de svenska namnen och när man slog upp på tyda kändes det inte helt bra..
 
När jag kom hem idag åkte jag och handlade, köpte nya yoghurtar för kommande vecka, ingredienser för sallad och mer av min spaghetti squash maträtt. Gjorde iordning både sallad och kvällsmat som kommer räcka ett tag så hoppas det inte blir äckligt... Åt en portion sallad innan jag gick ut på en 10km powerwalk. När jag började gå var det lite dimmigt och vatten hängde i luften, när jg kom till stranden var det helt grått som man gick i ett moln, så småningom drog det sig bort och när jag kom till andra sidan av ön kunde man se hur det lagt sig över downtown! Slänger upp en bild, galna moln!
 
Nu på kvällen har jag duschat, ätit igen och sen kollat lite på olika TV-serier. Nu kollar jag på The Voice och funderar på att ta lite morötter men vet inte om jag orkar gå och hämta några hahaha!
 
 
Uppebarligen en Chargers-match idag! Hahah! Lite smartare att växla mellan "Go Chargers!" och busslinjens namn än flaggorna hemma som alltid ramlar av..
 
Vad tyckt om tröjan jag köpte på airshowen.. Klippte till den lite så blev perfekt för träning! Så idag blev det inte helt rosa-lila från PINK :)
 
Dimman nere på stranden!
 
Så här såg det ut på andra sidan av ön när molnen flyttat sig till downtown!
 
I övrigt har det varit superfintväder och upp mot 30°C idag! :)
 
Dagens sandkonst!
 
Dagens Halloweenpynt

Kommentarer
Postat av: Ellen "Franz-Boris" Eklöf

Åhhh skulle jättegärna vilja hälsa på, särskilt nu när det är Halloween, ser asballt ut!! :D
Och snygga träningskläder hörruuu! :D

Svar: Du är välkommen när som! :) Helt sjukt vad folk pyntar upp sina hus!! :) Tack tack, Victoria's Secret har allt man behöver haha! :D
Matilda Isberg

2012-10-16 @ 16:47:42
URL: http://franzboriss.blogg.se
Postat av: Martin

Ja, vi förväntar oss naturligtvis ett gigantiskt Halloween-reportage när det är dags :-)

PoK

Svar: Jag måste först ha några planer för Halloween... Och just nu är det väldigt tomt.
Matilda Isberg

2012-10-17 @ 13:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0