Jag är inte längre strömlös YEEEYYYY!!!

Låt oss alla ta en stund för att fira att stömmen är tillbaka! Ringde Seth och Vickie i morse och strax därefter kom Seth hit och lyckades med det jag själv inte gjorde nämligen hitta strömbrytaren (Eller vad det nu kan tänkas heta, den som slåt av och på allt iaf, jordfelsbrytare heter det nog) Efter det pratade jag med mamma, pappa och Elias. Elias kom två i sin judotävling vilket är jättebra! Han är duktig på undefär allting min lillebror. 
 
Bestämde mig så småningom för att gå en sväng. Planen var att i början av rundan äta en lätt lunch eftersom klockan redan var nästan 12. Så blev det inte utan jag gick förbi matställena och gick min runda. Borta vid Ferrylandingen köpte jag istället Dolmades och tog med mig hem och åt efter promenaden. Strunta i sista biten så det blev en lite kortare runda på 9,7 km idag istället för 11km som det hade blivit om jag gick den vanliga vägen. 
 
När jag kom hem så åt jag givetvis. Sen spelade jag lite gitarr och gjorde lite styrkeövningar. Inte så många så klassas knappt som träning. Tog även en dusch, något jag inte gjort på 48 timmar eftersom jag inte hade några planer på att duscha i mörker och det vore idiotiskt att duscha i morse innan min promenad... 
 
Jag har förövrigt börjat göra eget iste. Utan socker eller sötningsmedel så supernyttigt! Jag kokar bara grönt te sen häller i saften från en halv minicitron och sen kyler det. Var bara ett experiment först men blev jättegott. Blev inte alls beskt som jag först oroade mig lite över, tror citronen slog ut det kanske. Iallafall är det perfekt att ta med sig så man inte blir uttorkad i värmen.
 
På tal om värme ska det bli mellan 26-31 °C här ute på Coronado och inne i San Diego ska det bli upp mot 36°C på onsdag!!! SJUKT VARMT! Men jag klagar inte! 
 
Kvällen har spenderats med att titta Once Upon A Time såklart! Tredje dagen i rad med sammakvällsmat, tröttnar aldrig. Imorgon måste jag dock handla eftersom allt är slut! Sista veckan med ett kök fast känner mig ännu kunnigare om vad som kan tillagas i en micro nu så längtar nästan tills jag slyttar tillbaka. Det är mysigt där, närmare till stranden och ingen störig katt att ta hand om... Innan dess måste jag tvätta igenom alla kläder men det är ganska skönt att ha gjort.
 
Nu har jag precis knaprat i mig en påse minimorötter eftersom jag var lite sugen på något såhär på söndagskvällen. Kände dock inte för att cykla och handla något onyttigt eller att cykla överhuvudtaget så fick bli en påse morötter men det är helt okej med mig för det är ju väldigt gott och innehåller vitaminer och annat bra!
 
Nu ska jag snart krypa till sängs, är ganska sömnig. Imorgon är det första dagen på del 2 av terminen. Det gör ingen skillnad skolmässigt men det betyder att alla halvteminskursen börjar (eller har slutat). Jag ska försöka få MUSIC 100 eftersom jag inte tycker det känns som det är så mycket skolarbete nu och jag gärna vill bli klar med City College på 2 år! Så önska mig lycka till, jag är nummer 11 på waitlist. Det är dock en onlinekurs så känns som det borde var lätt att få! 
 
 
Varje gång man går längs stranden är det alltid olika "sandmålningar" på vägen. Lite gulligt ju!
 
Folk laddar upp till tusen för Halloween!!!
 
Så nöjd med denna maträtten! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0