Kakor - perfekt för långa dagar efter sömnlösa nätter!

Jag har gjort några stora upptäckter angående min sömnrytm. Som ni alla antagligen vet vid det här laget har jag sovit fruktansvärt dåligt senaste två veckorna och nu har jag gjort två helt ologiska upptäckter som hjälper mig att sova bättre! Det första är att vila en stund efter jag kommer hem från skolan så piggnar jag till då istället för klockan halv 11 när det börjar bli dags att sova. Oftast somnar jag snabbare men om inte så tar det inte längre tid än de vanliga 1,5 timmen/timmarna (ingen svarade någonsin på om det ska vara timmar/timme när det är en halv så vet fortfarande inte....) och då har jag ändå fått mer vila på 24 timmar än innan. Mitt andra sätt är att dricka grönt te sådär 1-2 timmar innan jag ska sova. Har alltid fått veta att man blir piggare av te men inte jag. Idag har jag både druckit te och vilat en timme så förhoppningsvis sover jag inatt!!!
 
Dagen idag har varit lång, blir så när man sover dåligt, men ändå bra! Ekonomi är ju inte jättekul start på dagen men sen kommer både personal growth och psykologi vilket är superintressant! Idag fick vi kakor på Personal Growth för en persons telefon lät förra veckan och då får man antingen ta med frukt/kakor, sjunga en sång inför klassen eller hålla i lektionen i 10 min. Hon valde kakor och det uppskattades speciellt eftersom jag var trött och dagen lång!!
 
Efter skolan åkte jag hem, åt lunch, såg svenska hollywoodfruar, pluggade, duschade, såg på the voice och åt kvällsmat! Kvällsmat blev pasta & stekt lax i ostsås med spenat och festa ost! Supergott! Påtal om mat var yoghurten jag köpte jättegod, iallafall blåbär som jag åt i morse! :)
 
Imorgon är det kortdag och vi ska jobba med det där fallet som jag skrev igår, efter det ska jag träffa Haien så ska vi köpa Frozen Yogurt och kanske gå till stranden en stund! Kul kul! Har också bestämt att vi ska gå på bio i helgen och se Taken 2. Varför jag gick med på det är jag fortfarande ovetande om eftersom jag vet att jag inte kommer kunna sova alls sen och se få men för livet men det är kanske värt det! Hoppas jag! En bra sak är att alla hemma är vakna när jag ska sova så om det blir för jobbigt kan jag alltid kontakta någon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0