Little Miss Mörkrädd på kvällspromenad

Just nu är jag jättepigg och sitter och väntar på att min energi ska försvinna men för tillfället känns det som jag lätt skulle kunna vara uppe hela natten... Fruktansvärt störigt, speciellt eftersom jag vet att jag inte alls kommer vara lika pigg när jag vaknar imorgon om jag fått under 8 timmars sömn. Vilket jag kommer få eftersom klockan ringer om 7h och 58 min. Igårkväll vart jag supertrött och försökte gå och lägga mig i tid men det resulterade bara i att jag inte kunde sova och vaknade flertalet gånger så nu försöker jag vänta in att bli riktigt trött istället.. Ni bryr er säkert inte ett dugg om min sömn så moving on..
 
Idag har jag haft 3 lektioner. Första var ekonomiprovet. Tror det gick bra, kändes ganska enkelt men vem vet. Innan provet bjöd Haein mig på en Caramel Macchiato och innan det hade jag redan druckit en stor kopp te så när jag nästan var klar med provet var jag så kissignödig att jag trodde jag skulle dö. Bokstavligen. 
 
Jag vet inte om jag har berättat det här men precis i början av terminen berättade jag för pappa att det var en tjej i min ekonomi som hade likadan väska som mig och tog samma buss på morgonen varpå han svarar det kanske är din dubbelgångare vilket jag sa nej till eftersom vi inte var det minsta lika. Denna person var Haein och hon har visat sig vara mer eller mindre den sydkoreanska varianten av mig själv (eller tvärtom kanske eftersom hon trots allt är äldst). Varje dag upptäcker vi nya saker vi har gemensamt som till exempel bägge älskar Harry Potter, gillar samma klädaffärer/märken, älskar stranden, är internationella studenter, har föräldrar som jobba i samma branch, kollar på samma TV-serier osv. Tycker det är lite kul hur vi kan komma från två helt olika delar av världen men vara så lika varandra.. Då känns jorden ganska liten.
 
Något annat kul är mina vänner från min Personal Growth klass som tycker Sverige är det mest intressanta någonsin eftersom vi firar kanelbullens dag och våffeldagen och därför handlar våra högtider om mat något de inte gör i USA enligt de. (Men hallå glömde ni thanksgiving nu? Det är väll ganska mycket mat involverat, och halloween är godis godis godis) 
Iallafall har mina föräldrar snälla som de är skickat ett paket med svenskt godis och nu vill de att jag tar med paketet till skolan så vi kan öppna det tillsammas. Anledning: "It will be like Christmas, but swedish!!!!!!!!!!!!!"
De är roliga de!
 
Sista lektionen var psykologi, inget speciellt. Prov nästa vecka som jag inte ens behöver räkna eftersom allt annat gått så bra så ska nog lägga mest fokus på mitt termpaper även om jag säkert kommer plugga och få jättebra på detta provet med bara för att! Blivit världens seriösaste när det kommer till skola, inte för det är negativt på något vis! Det är bra, känner mig smartare än någonsin!
 
Nu efter skolan har jag ätit lunch, bistrobox på Starbucks denna gången protein boxen som också var god. Därefter såg jag en film och tog det lite lugnt innan det var dags för nästa måltid. Fick lite pluggat men inte jättemycket. Denna veckan är en lugn vecka. Klockan halv 9 bestämde jag mig för att köpa frozen yogurt och sen gå en promenad för jag var så sjukt pigg. Eller mitt stämpelkort hade nått 10 så fick en gratis FroYo faktiskt! Sen gick jag 6 km i rask takt. Det är inte mycket gatlampor på Coronado men Little Miss Mörkrädd klarade det väldigt bra. Så härligt att gå längs stranden och höra vågorna i det sköna sommarkvällstemperaturen. Eller det är faktiskt lite kallt på kvällen, men shorts och en hoodtröja är lagom. Nu har jag varit tillbaka i över en timme och känner att jag hade kunnat gå samma runda igen. Men borde sova, iallafall försöka snart! 
Kommer lite bilder iallafall!
 
Har föresten köppt biljett till Haunted Trail nu! Köpte till inträde till deras labyrint som heter the eXperiment och ser om möjligt ännu läskigare ut. Det är som nämt en labyrint och det kan ta sin tid att hitta ut... Ska ändå bli kul!
Har också köpt konsertbiljetter till All Time Low på torsdag så mycket kul saker att se fram emot kommande dagar!!!!!! 
 
Favoritkombinationen: Naturell yogurt, jordgubbar, mango och browniebitar! Inte så onyttigt och supergott!
 
Älskar att gå bort till Ferry Landing sidan där man kan se Downtown lysa upp i mörkret. Känns så skönt att vara utanför, så fridfullt att kunna se på avstånd!
 
Här har någon gått all in med sitt Halloweenpynt!
 
Mer pynt, lite festligt med alla husen som är klädda i alla möjliga dekorationer!
 
Fullmåne ikväll och det var allt som lös upp på min promenad. Man ser väldig bra dock eftersom man inte bländas av gatlampor och man kan se alla stjärnor! Riktigt mysigt!
 
Ser det inte härligt ut med alla palmträdssiluetter i kvällsmörkret?
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Den där yoghurten ser himla god ut! Visst är det fint m palmer i månljus. Vi hade så fina på Fiji! Disk. ni något om valet? Det börjar ju närma sig? El är det så att folk inte bryr sig? Kram

Svar: Den var riktigt god kan jag lova! Ja det är verkligen fint och speciellt om det inte är massa gatlampor som förstör, nu såg man bara siluetterna från månljuset :)
Man hör lite om valet men inte jättemycket, några är såklart väldigt insatta medans andra har mer attityden att det mer eller mindre är förbestämt och att det inte spelar någon roll vad man röstar för den de vill ska vinna kommer vinna oavsett!
Kram, hoppas allt är bra med er! :)
Matilda Isberg

2012-10-31 @ 08:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0