Miramar Air Show & nya matidéer!

Idag har varit en lång dag! Donna tog med mig till MCAS Miramar Air Show. Det var inte något jag skulle komma på själv att göra någonsin men var ändå lite kul att se på! Dock är det ju militärplan som låter högt och sen när solen kom framåt eftermiddagen kollade man i motljus så har ganska rejäl huvudvärk nu. Men det är okej! 10 i morse hämtade hon mig så körde vi till militärbasen i Miramar och jag var tillbaka igen vid femtiden så en ganska lång dag.
 
Lagade världens godaste kvällsmat som definitivt kommer göras fler gånger! Jag tog Spaghetti Squash (det är en vintersquash som efter man tillagat/värmt den delar sig och blir som spaghetti, tror inte det är så vanligt i Sverige), sen stekte jag röd och grön paprika, värmde lite tomatsås som var smaksatt med lite vitlök och sen parmesanost på! Det blir som en pasta rätt utan pasta och var riktigt gott! Squashen värmde jag i micron 6 minuter sen var det klart! Jätteenkelt och definitivt något jag kan göra när jag flyttar tillbaka till B&B om en vecka! Eller kommer inte kunna steka paprika men det finns ju annat jag kan göra! Man kan ta squashen och byta ut pastan mot i vilken pastarätt som helt så kommer säkert experimentera lite med det! 
 
Nu är jag såklart jättetrött och kommer antagligen inte ha några svårigheter att somna ikväll! Hoppas jag iallafall!!!! Köpte faktiskt lite choklad som dock redan är slut eftersom jag var så himla trött och huvudet värkte.. 
 
 
Dramatisk bild från Air Showen
 
Lite svårt att se kanske men de hade alla olika färg på röken som kom ut från planen. Rött, vitt och Blått såklart!
 
Min kvällsmat!
 
Erkänn ni skulle gissat att det var spaghetti!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0