Pluggdag

Har haft sådär världens mest intressanta lektion i skolan idag! Vi pratade om personality disorders. Mycket intressant att höra om dessa personer som har i genomsnitt 15 olika alters som styr de och att de inte alltid är medvetna om det själva. Det är en väldigt ung forskning som fortfarande utveckals och det var väldigt spännande! Nästa lektiona ska vigå igenom ett specifikt fall som vår lärare själv jobbat med, mycket spännande men kan säkert vara lite jobbigt också eftersom de som drabbas av detta är människor som gått igenom väldigt traumatiska event under sin uppväxt som misshandel och sexuellt utnyttjande. Eftersom det kan vara jobbig är lektionen frivillig men jag tänker absolut gå för det är intressant även om det är hemskt!
 
Efter skolan åkte jag hem och pluggade några timmar efter skype med mamma och pappa! Har prov på torsdag och det känns redan mycket bra vilket är skönt! Efter att ha läst igenom allt utom sista lilla biten och gjort markeringar var klockan redan halv 5 och jag hade fortfarande inte ätit sen frukost... INTE BRA! Stack och handlade lite innan jag lagade kvällsmat vilket blev stekt fisk, ångkokt broccoli och morötter, kokt ägg och avocado! Supergott! Som ett litet kvällssnack sen åt jag melon och vindruvor och nu är jag jättemätt igen.
 
Köpte även ny yoghurt till frukost. Insåg att det var billigare med enportionsförpackningar än en stor dunk så köpte 7 stycken små. Och kunde ta olika smaker nu också vilket var en bonus! Ser fram emot att smaka de!
 
Nu börjar jag bli ganska trött så känns lockande att sova, tyvärr känns det dock även som jag kommer ha svårigheter med att somna... Det suger men vad gör man..
 
Mina yoghurtar, visst ser de goda ut?!
 
Min kvällsmat! Hoppas ni inte tröttnar på mina matbilder men jag är faktiskt ganska stolt över att ha blivit sån mästerkock från att ha varit en katastrof när det kommer till att tillaga allt förutom två maträtter eller något sånt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0