regn regn regn!!

Kort skoldag idag. Jobbade med det där fallet, mycket intressant men hemskt att läsa hur mycket hon varit med om under sin uppväxt och veta att det är ett riktigt fall.. Det är svårt för mig att förstå hur någon kan bli så illa behandlad av sin familj och hur ingen gjorde något för att ta henne ur hemmet. Fallet var sen 60-talet så det har kommit en heldel nya lagar om barnmisshandel och sexuella övergrepp sen dess så hon sa att för oss som runt 20 är det svårare att förstå att ingen gjorde något för hela våra liv har de lagarna funnits.. Oavsett, mycket intressant men hemskt.
 
Efter skolan träffade jag Haein och vi gick och köpte Frozen Yogurt enligt planen och sen gick vi ner till stranden och satte oss! Verkligen kul att ha träffat en kompis som jag faktiskt känner at jag har något gemensamt med. Om jag inte sagt det förut så är hon också en internationell student. Från sydkorea! Det är ganska kul att se hur någon som växt upp på andra sidan jorden från mar man själv växt upp, i en helt annan kultur, ändå kan kännas så enkel att förstå och bli vän med! Blir antagligen en sväng till Horton Plaza i helgen för shopping! Det är vekrligen behövligt faktiskt för jag behöver någon varm tröja eller cardigan på morgonen och just nu äger jag bara hoodies och det känns lite tråkigt!
 
På tal om morgonar så regnade det i morse! Inte mycket men lagom för att kallas regn, tror det ska komma lite imorgon också. Typ 1 cm. Det står faktiskt kanske åska också! Vi får väll se! Känner mig helt dum som skriver om regn som det vore en stor grej när man växt upp där det är sådär 300 regndagar per år.. Faktum är att det gick nästan att uppskatta de små dropparna nu..
 
Regnmoln, de försvann dock säkert 30 min efter denna bilden togs!
 
Dessa öarna ser man från stranden ibland och känns ju som de liggen väldigt rakt ut och nära men om man kollar på kartan ligger de minsan utanför Mexico!
 
Idag kunde man se Mexico från stranden också. Jag är ganska säker på att gränsen går enbit upp på kullen men inte helt säker. Jag vet iallafall att toppen är i Mexico!
 
Ville bara att ni alla ska se hur blont mitt hår har blivit här i solskenet! För att ni inte ska bli allt för avundsjuka på värmen tog jag en bild när jag har långärmadtröja så ni inte riktigt fattar att jag fortfarande går i shorts och linne om dagarna..
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken tur att vi får se lite sämre väder även i San Diego, nu när det nästan är frysgrader;-)

Håret är BLONT<3<3.

Svar: Ser ut som det inte blir dåligt idag dock! Solen strålar redan innan 8 på morgonen! :D
Matilda Isberg

2012-10-11 @ 09:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0