Seaport Village & Matilda - översättaren!

Klockan 10 imorse hämtade Donna mig och sen bar det av till Seaport Village. Efter en veckan av dålig sömn var jag inte jättetaggad att sätta ett alarm på min lediga dag men jag vaknade ändå före klockan så whatever. Eftersom jag vaknade redan vid halv 8 hade jag ganska många timmar på mig att göra mig klar så jag passade på att skypa lite med Elias som var ensam hemma! Saknar honom massor.. Och Axel med. 
 
Seaport Village var mycket trevligt.Där är massa små butiker, några mer souverniriga och sen endel med smycken och liknande. Man kan köpa hajtänder överallt i mängder. De flesta tänker säkert jaha vem bryr sig om hajtänder men jag kan berätta för er att en stor del av min uppväxt har gått åt att ränna runt minst halva Europa för att hitta ett hajtandshalsband till Axel utan någon större succé. Idag hittade jag en hel hajkäke med änderna kvar. Kanske är det årets julklapp till honom!! Fast kanske inte och man kan ju undra vad de säger på flygplatsen om jag försöker checka in en hajkäke. Det tillhör kanske inte det normala.. 
 
Det låg föresten tre kryssningskepp i hamn i San Diego idag! Ovanligt många och Donna var lite orolig för att det skulle vara mycket folk med det var väldigt tomt! Ett av de var en Disney Cruise, seriöst min dröm att åka på sen jag hörde talas om det för några år sen!! Någon gång ska jag åka på en, jag menar det är Disney så det kan inte vara dåligt och jag har sett bilder och det ser superkul ut så om någon vill åka på en Disneykryssning med mig säg till!!!!!!
 
Lunch åt vi en lite bokaffär där de sålde både böcker och fika. Det blev spenatquiche. Vilket är typ som en paj om ni frågar mig. Ordet quiche har jag aldrig hört och jag kollade nyss och det är samma som på svenska men jag kan ju säga att det hade varit kallat spenatpaj hemma!! I bokaffären hittade jag boken Perks of Being a Wallflower, en bok jag letat efter länge så passade på att köpa den! ÄVen JK Rowlings nya bok fanns men den kostade 35 dollar vilket är 11 mer än på Amazon så köpte inte den!
 
Efter lunch var det dags att bege sig till Donnas vän, Pat, som behövde hjälp att översätta en video. Hon skriver en barnbok om Elsa Beskow. Jag fick se lite och det är så en historia om hennes liv så den är inte skriven som en faktabok. Pat var väldigt trevlig också så det var kul, lärde mig dessutom lite mer om Elsa Beskow och sveriges litteratur historia! Plus att om boken någonsin blir publicerad kommer ni kunna hitta mitt namn under källor som översättare vilket jag tyckte var lite coolt! Inte för att det precis är en merit som tar mig någonstans i livet men ändå! Inte alla som kan säga det!!!
 
När jag kom tillbaka var jag trött och hade huvudvärk. Efter att ha ätit kvällsmat, huvudvärkstabletter och sen slutligen en kopp te börjar det släppa men det är inte helt borta... Hatar det verkligen. Det värsta är att det påverkar min syn och även om jag sätter på glasögon ser jag lika suddigt och dubbelt...
Kvällsmat idag var en halv avokado, lite keso tillsammans med stekt laxfilé med ett spenat och fetatäcke! Eget recept som vanligt! Kände att det var väldigt viktigt att skriva speciellt om laxen för det låter ju ganska fancy haha!
 
Nu ska jag fortsätta fighta min huvudvärk genom en lång natts sömn!!
 
Utsikten över Coronado från Seaport Village så nu har nitt fått bilder frånn bäggesidor av sundet
 
En parodi av Godnatt Måne(definitivt sagan jag kommer ihåg som min favorit från när jag var liten). Bläddra lite i den och det var ganska kul men det finns också en sanning i vad små barn har tillgång till bara jämfört med vad jag hade när jag var i deras ålder och då är jag bara 20 nu. Lägg märke till författarens namn!
 
Äntligen fick jag tag på boken!!!
 
Matbild nummer 1000 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en bra dag. Hajarna är utrotningshotade!! Bara så att du vet. För många som äter hajfenssoppa o det är verkligen sorgligt:( Det är verkligen stort att se dem nere i djupet, mäktiga djur, du får prova på dykning oxå!!) allt på tal om hajtänder;) Kramar

Svar: Det var det verkligen! Jasså visste inte att de var utrotningshotade! Det är ju tråkigt att höra.. Håller verkligen med att de är mäktiga djur, lite skrämmande men ändå fascinerande! Kram kram!
Matilda Isberg

2012-10-07 @ 22:20:56
Postat av: Ingrid

Matilda, det var jag som skrev o jag är inte anonym men det blev tydligen så! Kram igen Ingrid

Svar: Det blir så ibland haha! Här kommer svaret på kommentaren iallafall! :)
Det var det verkligen! Jasså visste inte att de var utrotningshotade! Det är ju tråkigt att höra.. Håller verkligen med att de är mäktiga djur, lite skrämmande men ändå fascinerande! Kram kram!
Matilda Isberg

2012-10-07 @ 22:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0