The Perks Of Being A Wallflower ❤

Lång dag idag. Började med skolan såklart. Ekonomin stannade jag på i 30 min för det var bara frågestund inför provet. Jätteonödigt. Det har varit Transfer Fair på skolan idag så jag gick runt och kollade lite. Det är ju inte aktuellt riktigt ännu men man måste ändå vara medveten om vad som krävs. Tog lite SDSU brochyrer och så. Personal Growth var som vanligt kul. Vi har fått i uppgift att prova något vi inte brukar göra. Som att göra något från en annan kultur etc. Några exempel var att gå till ett tempel av en religion man inte utövar själv, prova meditation/yoga, göra en aktivitet till exempel hoppa fallskärm föreslog någon. Känner personligen att hela mitt liv är annorlunda jämfört med vad som är vanligt för mig eller vad jag växt upp med. För även om det inte är raka motsatserna så är det ju helt klart skillnader. Sverige är lite mindre. Får tänka lite så kommer jag väl på något kul!
 
Efter skolan så åt jag lunch, köpte en varm baugette med kyckling, pesto och fetaost. Jättegott. Sen blev det lite pluggande innan jag gick på bio. Jag har alltid sagt att jag aldrig kommer gå på bio ensam i hela mitt liv men hoppsan hejsan det gjorde jag och jag måste säga att det var ganska skönt. Biosalongen var jättemysig och inte så stor vilket var skönt. Det var bara jag och 5 till som såg filmen så det var också underbart. Såg the Perks of Being a Wallflower. Den är baserad på boken jag nyss läste om någon missade det. Filmen var bra men boken var bättre. Det var författaren själv som skrivit manus och regisserat filmen men jag tycker ändå det var lite saker som saknades. Det gick också lite snabbt precis i början men den var fortfarande bra. Boken däremot - fantastisk!
 
Efter filmen har jag ätit soppa till kvällsmat och nu ska jag ta en kopp te och ett bubbelbad som avslutning på veckan. För min helg börjar ju redan på torsdagskväll. Har föresten packat upp allt så ni får lite bilder på mitt nya rum. Det är inte stort men jag behöver inte så mycket plats heller.
 
Mitt nya rum sett från dörren
 
Mitt nya rum sett från sängen
 
Brochyrer från Transfer Fair
 
Alla möjliga skolor var där, allt från San Diego skolorna till Grand Canyon, till Berkley, till New York Film etc !
 
Här fick jag betala 10.50$ för min biljett det är ganska exakt 70kr. Hemma kostar det åtminstone 120.. Helt sjukt dyrt egentligen..
 
Hur mysig var inte biosalongen? :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0