Variation av varma drycker

Herregud jag var inte redo att vakna när det var dags att gå upp i morse. Så går det när man missar alla chanser att sova ut på helgen. Började med en kopp te på morgonen, sen en kopp till såfort jag kom till skolan innan provet, efter provet en caramel macchiato och efter det började jag känna mig lite piggare iallafall. Provet gick bra, eller jag får resultatet på onsdag men seriöst kändes som det kanske till och med blir alla rätt! Woho! Förövrigt fick vi även tillbaka våra läxor som gick ut på att man skulle läsa två fall och identifiera vad de hade för åkommor och fylla i Axis I-V precis som man diagnostiserar på riktigt. Jag fick med alla punkter och hade inte lagt till något som inte skulle vara där, det enda som inte var helt rätt men nära var nummer på GAF-skalan men det tar ett helt år med bara träning om det för att lära sig sätta rätt nummer så nu sätter vi bara för skojs skull.
 
Efter provet hämtade Patricia mig på skolan så åkte vi till Balboa Park för lunch på the Prado medans jag hjälpte henne att översätta bitar ur en Elsa Beskow-biografi. Åt hamburgare och sen en chokladig efterrätt plus en kopp varm choklad! Så idag har jag druckit te, kaffe och varm choklad, variation på de varma dryckerna. Det var en trevlig lunch och fick lite fickpengar!
 
När jag kom hem bestämde jag med Vickie om flytten imorgon eftermiddag. Allt är städat och fixat här nu så behöver inte tänka på det! Skönt! Efter det värmde jag en kopp te till (seriöst ni fattar inte hur kissnödig jag varit hela eftermiddagen och kvällen efter alla dessa vätskedrivande drycker). Läste ut the Perks of Being a Wallflower. Bästa boken jag läst någonsin. Plötsligt förstog man varför han var som han var och det fick en verkligen att tänka. Funderar på att läsa om den direkt igen bara för att snappa upp alla saker man inte märker första gången. Jag älskar att läsa och speciellt böcker som får en att tänka! Tror jag måste åka och skaffa lite fler böcker, eller kanske det är dags att skaffa ett bibliotekskort!! 
 
DEt är vad som hänt idag. Inte något speciellt kanske men så kan det vara. Imorgon har jag ett ekonomiquiz. Man får ju använda boken och prata med varandra så oroar mig inte så mycket över det. Brände min tunga på den jätteäckliga färdigmaten jag skulle ätit till kvällsmat. Slängde den istället. Åt lite jordgubbar ändå sjukt mätt efter lunchen så.. 
 
Såg ett höstigt träd idag, fick mig att känna som det kanske är höst iallafall! :) Senaste dagarna har ju faktiskt varit lite småkyliga och man har fått använda höstkläder. Jag gillar faktiskt hösten och framförallt höstkläder och sålänge det inte blir kallare än såhär så är jag helt okej med det! I helgen ska det dock bli sommarvärme igen vilket jag gillar ännu mer! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hösten är underbar tycker jag oxå! Tänk att det kan vara så fina höstfärger hos dig oxå! Happy moving today!

Svar: Så länge det inte är kallt och ruggigt! Nu är jag tillbakaflyttad får se hur jag gillar detta rummet, har redan hittat lite minus jämfört med förra men det är ok..
Matilda Isberg

2012-10-23 @ 22:33:49
Postat av: matilda

Vattenpussar på Alvaret. Alla gula/röda löv ligger och latar sig på marken i väntan på våren. Dagens "cloe" är de toppentrevliga mailen från Matilda. POK mormor

Svar: Kul att ni uppskattar mina uppdateringar :)
Matilda Isberg

2012-11-09 @ 11:21:10
Postat av: matilda

Är det du Matilda eller Johanna??? POK MB

Svar: Det är Matilda. Allt här är bara jag som skriver!
Matilda Isberg

2012-11-09 @ 18:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0