13 - ett riktigt lyckotal!

Ni vet hur man alltid fick lära sig hur man skulle bära knivar och vassa föremål när man var liten och även hur man ska skära saker säkert. Jag kan ju börja med att säga att ingen av denna kunskap fastnat i mitt huvud och varje gång jag håller en kniv är jag antagligen en fara för mig själv. Har länge väntat på dagen då jag ska skära mig på något men har klarat mig väldig bra fram tills igårvkäll. Jag har en sån där fancy fällkniv med hundra olika redskap som mamma och pappa köpt i Schweiz (?) och den används flitigt till att dela grönsaker och annat med. Igår skulle jag ta ut kärnan ur en avokado och lyckas såklart eftersom jag håller kniven fel fälla ihop den över min tumme. Aj. Ett jack blev det allt och jag tänkte först ta en bild och lägga upp men sen insåg jag att det vore ganska omänskligt av mig för de flesta om inte alla skulle ogilla det så ja det blev ingen..
 
Idag har jag varit handikappad på grund av min tumme. Ni fattar inte hu svårt det är att skriva på telefonen med touch när ena tummen är omplåstrad. Inte för att jag smsar så mycket men skulle skriva till mamma och pappa och en mening tg 2 min för det blev fel hela tiden!! 

Bortsett från det har dagen varit mycket bra! Fick tillbaka mitt Quiz med högsta betyg! Inte för att det är så viktigt för själva slutbetyget men bra start ändå! Sen var det Personal Growth där jag vann en tävling och fick 10 poängs extra credit! Psykologi som sista var också bra, bestämde med två andra att sitta kvar på måndag och plugga för provet nästa vecka. Har idag också upptäckt att det finns ett Starbucks på Campus. Har läng undrat var alla fick sina drickor från eftersom enligt mig låg närmaste fem kvarter bort men fel hade jag för närmaste ligger i skolans kafeteria! Det är ju alltid bra att veta!
 
Nu tänker ni säker men herregud vad mycket bra saker som hänt idag men här kommer det bästa. Jag fyllde in någon enkät när jag fick mitt skolbusskort och idag kom ett mejl där det stod: "Hej du har vunnit två konsertbiljetter till valfri konsert via Livenation!" Wohooo kunde det vara ett bättre pris eller? Dessutom får jag gå förbi kön för jag har ett skolbusskort hehe! 

Om ni undrar varför det hänt så mycket bra saker är det antagligen för att det idag är den 13. 13 är mitt turnummer och det händer alltid bra saker i komination med 13. 
 
Nu sitter jag och väntar på att Myra ska ringa. Det är hennes hus och katt jag ska passa och idag ska jag komma förbi och kolla och så ska vi gå och äta. Supertrevligt och väldigt snällt att jag får bo där! Ska bli kul att ha en katt i huset också! Saknar min katt så himla mycket..
 
Och jag har föresten bokat flygbiljetter hem över jul!! Kommer vara hemma 19 december till 20 januari. Perfekt eftersom jag ska till tandläkaren 20 december. Kul att passa på att träffa alla också! Mitt största problem är att jag kommer frysa ihjäl när jag landar efter den långa resan mitt i decemberkylan och mörkret och det varmast klädesplagg är en vanlig tjocktröja. Mamma och pappa ni får hämta mig inne på flyplatsen bokstavligen inne!
Vi får väll se hur detta går.. 

Kommentarer
Postat av: Martin

Klart vi kommer :-)
Vi får ta med täcken, filtar, vantar, mössor, värmefläktar, varm dryck...
Kram

Svar: Exakt min tanke! :)
Matilda Isberg

2012-09-15 @ 08:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0