9/11 - never forget.

Idag är det som ni kanske alla vet 11 år sedan 9/11. Många av er kanske undrar om det märkts av mycket på stämmningen och så vidare. Svaret är att det har märkts men inte så mycket. Det var det amerikanska flaggor längs hela Orange Ave. här på Coronado som inte sitter uppe vanliga dagar. Där man hör och ser mest är helt klart twitter, facebook osv. 
 
I övrigt har det varit en grå dag, molnen täckte himlen hela dagen och både under förmiddagen och nu nyss precis när jag var och handlade kunde man känna regndroppar. Inte mycket men lite. Det är dock fortfarande varmt så det gör inte så mycket, speciellt inte en dag man går i skolan.
 
Skolan idag har precis som vanligt varit bra. Hade mitt Quiz på ekonomin. Lättaste någonsin, man fick prata med varandra och använda boken. Något sånt skulle aldrig hända i Sverige det är jag säker på. Läraren sa dock att vi skulle se det som ett tillfälle att repetera och lära oss innan vi får ett riktigt prov men innan dess kommer vi ha två till Quiz men ändå.
 
Efter ekonomi var det personal growth och psykologi. På personal growth berättade vår lärare att San Diego City College har blivit rankat det bästa community colleget i hela USA. Det finns 120 stycken i bara Kalifornien så där finns en hel del. Han sa även att en av lärarna på skolan var rankad nummer 15 på lärarlistan nämligen Kristin Cole som faktiskt råkar vara min Abnormal Psychology lärare!! 
 
Efter skolan begav jag mig hemåt och kollade på svenska hollywoodfruar som lätt är veckans höjdpunkt! Gjorde lite styrkeövningar för magmusklerna och benmusklerna sen skulle gjort ett helt program men det var visa övningar som mina handleder var för klena för så istället stack jag ut på en powerwalk/joggingrunda. Försöker ta det lite försiktigt med knän och fötter som aldrig vill fungera som de ska och det kändes ganska bra faktiskt. Blev drygt 3 kilometer så inte särskilt långt men vill hinna tillbaka innan det blev mörkt. 
 
Käkade nyss en sallad till kvälsmat, supergott! Ska kolla igenom lite skolgrejer nu innan det är dags att krypa till sängs!
 
Här kan ni se de amerikanska flaggorna längs Orange Av. NI kan också se hur underbart  väder det varit idag..
 
Räddaren i nöden när man inte sovit ordentligt på natten.
 
Så här ser mina nya short och min tröja från Pink ut, perfekt för träning.
 
Såg när jag var ute på min runda att vissa redan börjat halloweenpynta! Lite tidigt tycker man kanske.. Men det är ju ändå ganska kul att titta på!!!

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0