Ändrade planer och plugg

Idag har varit en mycket lugn dag. Planen var egentligen att jag skulle möta Myra, vars hus jag ska bo sam passa hennes katt under en månads tid, men det blev uppskjutet till torsdag. Tanken var att vi skulle kolla på huset och sen gå ut och äta på en restaurang där hennes barnbarn Andrew jobbar eftersom hon ville jag skulle träffa honom.  Eller om det var han som vill träffa mig kanske, jag kommer inte ihåg.. Oavsett hade hans skift blivit flyttat och därför får det vänta tills torsdag.
 
Efter jag har bott i hennes hus i en månad ska jag flytta tillbaka hit igen och då får jag ett annat rum som är lite större med framförallt har det större garderobsyta så jag får undan mina väskor!! Sängen ser desutom superskön ut så jag hoppas att det inte bara är som den ser ut!!
 
Lunch blev det på Panera Bread medans jag Skypade med mamma och pappa. Som vanligt supergott! Lyxade till det med en cookie till efterrätt även den jätt
egod! Jag har aldrig varit mycket för varken soppor eller mackor förrut men sen jag kom hit är framförallt soppa något jag gärna äter till lunch!
 
Efter lunch var min plan att plugga och städa. Öppnade böckerna och kollade igenom lite. Städningen kom jag ingen vart med och jag har inte ens en bra anledning varför. Katastrof. Jag hatar att leva i stökig miljö så varför jag utsätter mig för det är en mycket bra fråga. Det är som om jag plågar mig själv frivilligt..
 
Var lite sugen på att ta en tur till Fashion Valley men efter att ha kollat igenom diverse hemsidor och hittat em miljon grejer jag ville ha kände jag att det var bäst för min ekonomi att vänta någon dag så jag inser vilka saker jag behöver och vilka som är helt onödiga! Har faktiskt kommit fram till endel saker som jag behöver på riktigt så kanske tar mig dit imorgon istället!
 
Nu tänkte jag göra med en Chai Latte med Espresso House underbara chaipulver och sen hoppa ner i ett varmt bubbelbad och göra min en timmes Quiet Time. Vet inte om jag förklarat riktigt var det går ut på men det är en hemuppgift från Personal Growth som går ut på att man en timme i veckan (minst) ska sätta sig och tänka på hur man känner och varför för att bli mer självmedveten. Jag tycker det är jättebra och för mig är det väldigt givande så kommer säkert fortsätta med det även efter denna kursen är slut! Egentligen borde alla prova det någon gång för det är väldigt rogivande och man lär sig mycket om sig själv när man tillåter sig att inte bara känna men också tänka på hur man kan förändra negativa känslor. 
Jag slänger upp en bild på instruktionerna så ni förstår lite mer exakt vad det innebär. 
 
Instruktionerna för Quiet Time, jag hoppas det går att läsa!
 
Den här reklamen var i en av tidningarna på flyget hit, tyckte det var lite kul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0