Efter mycket strul är jag äntligen tillbaka igen.

Äntligen är min blogg tillbaka igen. Den har varit nere nästan en vecka nu tack vare att blogg.se bytt system och allt möjligt och min blogg följde inte med men det är iaf fixat nu om någon undrade vart den tagit vägen!
 
Så det har såklart hänt massa saker i mitt händelserika liv dessa 5 dagar. Faktum är att jag faktiskt gjort en hel del även om helgerna abrukar vara lite sega..
 
Lika bra att börja där vi slutade antar jag! Så i torsdags träffade jag Ashlee och Olivia efter skolan. Ashlee och jag skulle haft Personal Growth tilsammans men hon var tvungen att hoppa av den kursen för det krockade med en annan kurs men vi har haft kontakt ändå. Anyways, direkt efter att vi alla slutat körde vi upp till ett café som jag tyvär glömt namnet på och åt supergoda mackor. Jag tog en med fetaost och hummus på focaccia som var supergod!! Vi satt och pratade lite, de erbjöd mig en plats i deras band som antagligen aldrig kommer startas eftersom Ashlee inte tar tag i att bli grym på sitt instrument haha! Men ändå kul, om det skulle bli av vill säga!
 
Efter att ha ätit klart skulle Olivia hemma och plugga så hon släppte av oss vid Ashlee så tog vi hennes bil istället och åkte till Hillcrest där vi gick in i några affärer och sen åt frozen yoghurt på Pinkberry!! Efter det blev jag tvungen att följa med henne och handla innan hon körde hem mig. Mycket intressant att följa med och köpa nyttig mat. Hon ville ha flingor så hon tog ett par som var glutenfria och Organic för då är det nyttigt ju... Att de var smaksatta med jordnötssmör däremot det var inget som påverka!! Haha så olika syn man kan ha på vad som är hälsosamt.. Oavsett var det en mycket trevlig eftermiddag och det känns bra att känna någon iallafall.
 
Fredagen spenderades på stranden, där var halv sandstorm och att få ur sand ur öronen har jag upptäckt är något av de svåraste utmaningarna jag stött på i mitt 20 åriga liv.
 
lördagen var Anita och Jim nere i San Diego så  de kom och plocka upp mig runt 11 tiden så åkte vi till Balboa park och åt lunch på the Prado. Åt en supergod sallar med rödbetor, gulbetor och getost!!! Till efterrätt blev det en triple sorbet som var en stor kula sorbet som smakade av skogsbär, päron och mango. Denna serverades med kokoscrisp och även det var jättegott!! På vägen tillbaka körde vi  förbi hamnen i San Diego där det under denna helgen var jättestora segelfartyg! Även piratskepp och så!
 
Söndag blev ytterligare en dag på stranden med sand i öronen, passade på att gå ut och äta lunch och lyxa till det lite med cheesecake till efterrätt. Annars är jag väldigt nyttig och äter mycket sallader.
 
Måndag var labor day vilket är en ledig dag här i USA. Det är kort sagt för att fira och hedra de som arbetar. Var inbjuden på BBQ hos Donna vilket var supertrevligt. Träffade lite av hennes vänner, alla mycket äldre än mig såklart, och det var väldigt kul. Riktigt god mat också! På vägen hem körde vi genom Pacific Beach och Mission Beach istället för motorvägen och precis när vi var vid Mission Bay där Sea World ligger så startade fyrverkerierna som de skjuter varje kväll på sommarhalvåret! Det var riktigt nära och vi var precis på rätt ställe vid rätt tid för att se de!! Kunde inte ta några bilder för dålig vinkel men i lördags kväll var uppe vid den kanten av Coronado som vätter mot San Diego och då fick jag lite bilder på fyrverkerierna iallafall.
 
Så idag då, tisdag, var det skola igen! Ekonomin var inställd så bliv bara två lektioner. Fick tillbaka Personal Growth inlämningen med strålande resultat. Bra start!! Nu har jag påbörjat nästa uppgift och det är verkligen utvecklande. Har redan på två veckor insett saker om mig själv som jag aldrig kunnat förrut. 
 
Nu ska jag värma en kopp te och plugga för har ett Quiz på torsdag i Ekonomi och ett Psychologi prov nästa vecka på 4 kapitel! Slänger med lite bilder från senaste veckan så får vi hoppas att från och med nu kommer det att fungera!!
 
Såhär ser en typisk kvällsmat för mig ut, inte helt illa
 
Sea World's fyrverkerier
 
 
Jag och den goda efterrätten på the Prado
 
Jag, Jim och Anita på the Prado
 
Underbar stranddag
 
Cheesecake som jag lyxa till det med i Lördags
 
Jag innan BBQ hos Donna
 
Utsikt över ravinen från Donnas hus i La Jolla, ovservera att en liten colibri flög förbi och kom med på bilden!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Välkommen tillbaka! Underbart att se och höra hur du har det!

2012-09-06 @ 17:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0