Fortfarande svårt att ta in allt

Tredje dagen i rad som spenderats på stranden! Hur skönt som helst! Varit ganska mycket med dubbla prov, quiz och hemuppgifter denna veckan så jag har unnat mig att verkligen ta det lugnt i helgen!
 
Det blåste ganska mycket nere på stranden idag.. Har fortfarande sand i håret som inte vill försvinna... Men det kan man leva med! Har fortfarande svårt att ta in att jag faktiskt bor här. Att jag har 5 minuter till stranden som blivit framröstad årets bästa i USA inklusive Hawaii. Här är alltid varmt och skönt och allting är överlag ganska bra med mig! 
 
Efter 4 timmar i solen på stranden cykla jag tillbaka igen. Duschade och försökte bli av med sanden men det gick ju sådär haha. 
 
Gjorde omelett idag igen till kvällsmat. Denna gången la jag även till avokado och det blev riktigt gott! Man blir precis lagom mätt! Lyxade till det lite senare dock och tog en skål mint chocolate chip glass till efterrätt! En av de få glassorter jag faktiskt gillar! Värmde en kopp grönt te också. Jag brukar alltid ha massa mjölk i te men inte i grönt där skippar jag mjölken helt! Jag hoppas ni alla lägger märke till hur jag gillar nyttiga saker men inte onyttiga!! Det är inte så att jag är beroende av vad jag äter och försöker att vara supernyttig utan det är bara så det är när det kommer till vad jag gillar och inte gillar! 
 
Nu tänkte jag fixa till mina naglar och kolla igenom om jag måste fixa något för skolan imorgon. Har möte med counsellorn som har hand om alla intenationella studenter imorgon för att planera min skolgång! Det är inte förens på eftermiddagen dock så måste komma på något att sysselsätta mig med efter min lektion men det ska nog inte vara så svårt!
 
Nu började någon skjuta fyrverkerier någonstans. Hände igår också och jag fick en hjärtattack, eller åtminstonde dubbla hjärtslag så chockad jag blev! Bor närmare där de skjuter nu så var mycket högre ljud och jag trodde typ någon bombade. Förrut skjöt Sea World dagligen och sen varje helg men de har slutat nu för det är "höst" så därför var jag inte alls beredd! Vet fortfarande inte vart det kommer ifrån för det är inte Sea World vilket jag kollat upp och det är inte heller på Petco Park där de skjuter efter Padres hemmamatcher för denna helgen är det bortamatch så ja nu har jag inga gissningar!
 
Har egentligen en bild på min omelett som jag kunde ha lagt upp men känns lite upprepande plus jag vill inte att ni ska känna er förnedrade när ni ser hur perfekt den är och vet att det är mitt andra försök i mitt liv.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0