Idag är en bra dag!

Blev väckt halv 5 imorse av någon jäkel som körde förbi med så hög musik att det lät som jag själv startat musiken i mitt rum bortsett från faktumet att jag aldrig skulle fått för mig att lyssna på sån skitmusik! 
 
När jag väl vaknade på riktigt var jag minst sagt frusen och trött så tog en VARM dusch innan jag starta dagen! Efter att ha fått en ganska dålig start tog det så småningom en vändning! Kom till skolan hade en lektion, superintressant! Hem från skolan, skype med mamma och pappa! Mitt i det hela kom ett par jeans shorts jag beställde häromdagen! Passade perfekt och supersnygga! Det är en tjej i min ålder som köper in killjeans som hon klipper till och stylar om till shorts. Såg det av en ren slump och bestämde mig för att det var värt att chansa på att de passa och jag är jättenöjd!! 
 
Beställde äntligen en gitarr. Redan från början har det funnits en plan att köpa en ny akustisk här men det har inte hänt förens nu. Det är en present från mamma och pappa och längtar verkligen tills jag får den. En svart Ibanez blev det om någon undrar. Tack mamma och pappa ♥
 
Efter att ha pratat klart med mamma och pappa begav jag mig ut på jakt efter lunch. Jag måste erkänna att det är lite jobbigare att ta tag i sig själv och åka och fixa något nu när jag bor lite längre från matställen. Förrut var det bara runt hörnet. Inte för att det är långt nu det är bara en kombination av energibrist av att inte ätit samt beslutsvårigheter. Slutligen cyklade jag iallafall bort till "Coronado Ferry Landing" där man kan ta båten in till San Diego, något jag inte gjort ännu.. Där åt jag grekiskt mat på Spiro's Gyros. Blev dolmades och kyckling souvlaki. Det är ju inte som grekisk mat i Grekland men fick klart godkänt, speciellt deras dolmades. Orkade såklart inte allt så tog med mig 2/3 av dolmadesen, hälften av kycklingen och lite bröd så det får nog bli min kvällsmat ikväll. Kanske fixar till lite grönsaker också. Mosad avocado skulle nog vara gott med kyckling och pitabröd.
 
Efter jag hade ätit gick jag runt lite i de små affärerna som ligger där. Det är mest sm souverniaffärer men de hade även en del smycken som var kul att kolla på. Blir säkert några turer till dit, kanske hittar någon kul liten present till någon hemma. 
 
 
Nu måste jag plugga ekonomi för provet imorgon och kanske äta igen så jag inte glömmer bort det!
 
Nya shorts, yeah!
 
Perfekt dag för en liten cykeltur!
 
 
Jag på min cykel påväg att skaffa mat, fast stod faktiskt still när jag tog bilden!
 
San Diego i dagsljus
 
Coronado Ferry Landing
 
Här ligger alla små butiker vid Ferry Landingen. Visst ser det mysigt ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0