Live your dreams don't dream your life..

Då har man varit här i 8 veckor. Det är ganska länge men känns ändå som tiden gått fort. Varje lektion skriver min personal growth lärare ner inspirerande citat om det vi jobbar med på tavlan. Idag skrev han "If it's to be, it's up to me". Det är verkligen sant. Även om jag fått mycket hjälp från olika håll under hela denna processen med att komma iväg har jag ändå lärt mig att den enda man kan lita på till 100% är sig själv. Precis på samma sätt som man bara kan skylla sig själv om det till exempel inte blir klart i tid (självklart kan saker komma ivägen och nu menar jag enbart sånt man själv kan påverka). Ett annat citat han skrev förra veckan var "A goal without a plan is just a wish". Varje dag hör och ser man folk klaga på att de inte gör vad de drömmer om att göra men samtidigt har de inte ens påbörjat första steget dit. Första ynka steget av massa steg. Inget händer av sig självt och inget kommer gratis. Vill man göra något så gör man det istället för att bara säga att man vill annars blir man aldrig nöjd.
 
Nog med reflektioner om livet för idag. 
 
Tog mitt engelskatest idag. Fick level 5 i både läs och skriv så nu är jag kvalificerad till att faktiskt läsa engelskakurser på collegenivå. Testet är för att visa att man inte behöver komplettera sin engelska med förberedande kurser innan. Var inte så förvånad över mitt resultat allt annat hade varit en besvikelse. Tycker fortfarande de borde ha nog information om ens engelskakunskaper vid det här laget men nu är det avklarat iallafall. Om det är till någon glädje måste alla göra detta test inte bara internationella studenter. Men ändå..
 
Kom hem sen gjorde en likadan bagel som igår och läste igenom lite ekonomi för tordagens prov. Tror inte det kommer vara så svårt. Vi går igenom samma saker hela tiden så det sitter ju ganska bra nu..
 
En upptäckt gjord idag är att tandkräm är fruktansvärt dyrt. Det är något som borde vara gratis enligt mig. Tur att en tub ganska länge! Jaja det är väll sånt man får leva med.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Viktiga reflexioner, och helt sant. Kram!

Svar: jag ska bli en motivational speaker! ;)
Matilda Isberg

2012-09-26 @ 22:33:59
Postat av: Martin

Sitter här och ler med en varm känsla inombords.
Puss

Svar: Det är ju bra att jag sprider positiv energi ! :D <3
Matilda Isberg

2012-09-29 @ 07:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0