När börjar hösten egentligen?!

Då var det onsdag igen och dags för min sjätte vecka i San Diego. Har haft en lektion idag och som vanligt var det intressant. Det fungerar väldigt bra att läsa på engelska, inga problem alls med termer eller någonting. Idag lärde jag mig att från och med 21 september är det höst. Huh?! Det är ju bara jättekonstigt. Hela mitt liv har jag lär mig att höst är när dygnsmedeltemperatur är fallande och mellan 0 och 10 °C. Var påväg att säga det men sen isåg jag att jag inte vet hur mycket det är i Farenheit så det fick vara. Jag står iallafall fast vid att höst är det när det är rätt meteorologiska förhållande. Om det sen aldrig når den temperaturen så får man väll helt enkelt vara utan det. Årstider är väderpåverkat och INTE mellan speciella datum, datum har vi har månaderna till. 
 
När jag kom hem prata jag med först mamma och pappa och sen mormor och morfar på Skype. Så himla smidigt att prata med alla hemma!! Passade på att göra en sallad och åt samtidigt! Sen åt jag lite kaka som jag fick med mig hem från Donna i Måndags. Efter allt blev jag sjukt trött så var tvungen att vila i en halvtimme, helt sjukt!! 
 
För övrigt har jag fått typ världens bästa erbjudande. Ska vara husvakt åt Vickie's, som driver stället jag bor på, svärmor. & kattvakt! Har saknat att ha en katt så ska bli super! Det är ett hus med två sovrum på Coronado och jag ska bo där i 4,5 vecka, gratis! Perfekt läge att bo på Coronado och dessutom en månads gratis boende!!!! Ibland har man flyt alltså! Har inte fixat med alla detaljer ännu men hon skulle ringa igen i veckan så ska vi bestämma mer. 
 
Nu ska jag fortsätta pluggadet för mitt Quiz imorgon! Måste också fixa någon form av kvällsmat, kvällens dilemma utan tvekan. Jaja det löser väl sig det med! 

Kommentarer
Postat av: Martin

Jaja, bor man på ett ställe som alltid har meteorologisk sommar så får man kanske acceptera en annan syn på årstidsväxlingar :-)

Jag menar, den lägsta temperatur som någonsin uppmätts i San Diego är -2 och den genomsnittliga lägsta temperaturen i Dec/Jan är 9 grader. De har nog aldrig en dygnsmedeltemperatur ens i närheten av 10 grader.

Kram

Svar: Kanske är det så! Det är iallafall konstigt.
Matilda Isberg

2012-09-06 @ 09:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0