plugga plugga plugga..

I morse när jag vaknade kändes mitt rum som antarktis minst sagt. A/C på för låg temperatur är inget kul alls. Tog därför en varm dusch innan jag började dagen! Missade nästan bussen till skolan som för en gångs skulle var i tid men sen efter det har dagen flutit på bra! Hade en lektion som vanligt, sista innan provet på onsdag! Stannade kvar på skolan och pluggade, satt först utomhus i det fina vädret och sen vid 2 tiden mötte jag Erica som också läser samma kurs så gick vi igenom allt tilsammans. Det känns ganska bra. Har fortfarande lite saker att memorisera. Man får dock ta med sig ett index card som är 3"x5" med små anteckningar på ena sidan som en liten fusk lapp med tabeller och liknande. 3"x5" är inte stort så man får inte precis plats med mycket ändå.
 
Egentligen tror jag att jag kan det ganska bra redan men det är svårt när det är prov med ny lärare. Man vet aldrig vad som väntar sig. Hela provet är dock svarsalternativ så hur svårt kan det vara. Jag vet att jag skulle kunna näst intill allt om jag har svarsalternativ.. Men man förlorar inte på att kolla igenom en extra gång. Har en kort Personal Growth läxa att göra också innan jag går och lägger mig. Egentligen brukar jag se till att få allt gjort över helgen men eftersom jag var iväg denna helgen blev det lite annorlunda denna veckan..
 
Idag när jag skypa med min familj insåg jag att bakom mig var tallar, framför mig palmer och till höger om mig kaktusar. För mig är det lite konstigt eftersom jag tänker att det kommer från tre olika sorters miljöer. Tall = skog, Palm = strand och Kaktus = öken. Tydligen kan de växa på samma plats. Man lär sig nya saker varje dag!
 
USA, Kalifornien och Coronados flagga längs Orange Avenue.
 
Chillar och pluggar på Campus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0