Här händer det saker

Haft en mycket produktiv dag idag även om 4 timmar spenderades på stranden! 
Första natten i huset. Sov ganska bra blev lite för varm så ska ta av den varma delen av täcket inatt! Vaknade ganska tidigt av morgontrafiken,  förhoppningsvis är det inte så farligt på helgerna och mån-tors ska jag ändå gå upp nästan när den börjar! Plus jag lär vänja mig mer och mer annars får jag väll sätta i öronproppar, något jag faktiskt äger för nödfall! 
 
Startade dagen med att åka och handla diverse saker jag behövde i matväg! Bland annat bagels till frukost och min tanke var att köpa whole grain men de hade kommit in pumpkin spice som jag var tvungen att testa och gud så goda! Efter/under frukosten hann jag med att skypa med både mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och morfar! Skype är verkligen det bästa programet för att hålla kontakt med alla! Så himla enkelt! Perfekt att kunna ha i telefonen också så jag kan prata med folk när jag är i skolan till exmpel eller vartsomhelst där är wifi! 
 
Efter att ha pratat med alla cyklade jag bort till stranden! Verkligen perfekt strandväder och det var massa vågor idag! Tog ett dopp sen la jag mig och solade och sov ikapp timmen jag missade när jag blev väckt imorse! Skönt att låta tiden passera lite eftersom jag egentligen tycker att ligga och sola helt ensam kan bli lite långtråkigt men om man mer eller mindre sover är det ju lugnt!! Tur jag inte bränner mig heller! 
 
När jag kom hem från stranden satte jag igång med att tvätta allt som behövdes tvättas! Så skönt när allt är rent och nu har jag blivit en riktigt expert på tvättmaskiner! Kan antagligen fortfarande inte starta den hemma dock för den ser ut att komma från en annan värld med alla program och inställningar!!!
 
Till kvällsmat slängde jag ihop en omelett, min första någonsin! Som jag tillagat alltså, jag har ätit omelett förrut dock inte med dessa ingredienser så antar det var den första också! Iallafall bestod den av ägg, babyspenat och keso. Blev riktigt gott och supernyttigt så kommer definitivt göra den fler gånger! Dessutom är det billigt!! Keso och babyspenat är verkligen två favoriter. Jag gillar inte vanlig sallad så anväder alltid babyspenat istället och sen keso istället för dressing som inte heller är en favorit!
 
 
 
Coronado at night
 
Ziggy, katten jag passar! Den är jättestor jämfört med min söta, underbara katt Katten hemma och inte alls lika personlig. 
 
Cykelturen till stranden!
 
Två bilder på mig från stranden. Lite molnigt på den andra det var precis när jag skulle gå så kom några tunna moln.
 
Min spenatomelett som jag är mycket stolt över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0