Sakta men säkert blir jag mer redo för mina första prov

Har varit en mycet trevlig dag idag. Körde förbi stället i Pacific Beach och det såg absolut bobart ut! Ligger nära både bussar, strand och matställen så perfekt. Lunch blev det på ett grekiskt ställe. Där fanns inte Souvlaki, inte fyllda paprikor och inte grekisk sallad.. Däreomt fanns där kebab och falafel vilket inte är grekiskt överhuvudtaget. Kort sagt det var väldigt amerikanskt-grekiskt snarare än grektiskt. Maten var iallafall god och det är väll det viktigaste.
 
När jag kom tillbaka var det bara att sätta igång att plugga. Gick aldrig och köpte något snacks att ha på rummet utan istället sprang jag ner och köpte Frozen Yogurt efter att ha bearbetat ett kapitel. Lite senare blev det även en dusch paus följd av kvällsmat och sen körde jag igång igen. Nu har jag iallafall tagit mig igenom allt material för provet i General Psychology så det är ju en bra bit på vägen. Nu måste bara alla termer fastna också! Har även prov i Abnormal Psychology nästa vecka. Mycket av det är samma i bägge kurserna eftersom det är lite baskunskaper om hjärnan som man måste kunna för att förstå allt så det är ju en klar fördel! 
 
Imorgon ska jag upp vid halv 8 tiden för att bege mig upp till Anita och Jim i Carlsbad för deras Pirate Party. För att komma dit ska jag ta åka med coaster, vilket är ett tåg som går upp längs kusten och det ska vara väldigt fin utsikt så det är ju lite kul. Tänkte ta med mig skolpapper också så jag kan plugga samtidigt eftersom det är ca en timmes tågfärd! Borde egentligen plocka fram grejer jag ska ha med mig och packa iordning lite men kommer antagligen inte ske förens imorgon bitti, men det är lugnt behöven inte ha med så mycket så det tar max 5 minuter att slänga ihop. Det blir säkert bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0