Skolplanering och toppenresultat

Måndag idag och ny vecka! Många människor gillar inte måndagar men mina veckor är faktiskt roliga, till och med i skolan är det kul så jag tycker inte det är så farligt! Att gå upp på morgonen är inte heller ett problem då jag aldrig går upp senare än 8 på helgerna ändå! 
 
Fick tillbaka abnormal psychology provet idag. Innan hon delad ut proven berättade hon att 6 personer fått A, 21 B osv osv. Jag var lite smått nervös för jag vet ju att jag inte skulle vara nöjd med något annat än ett A och även om det kändes väldigt bra när jag skrev provet var det inte lika säkert som General Psychology.
Proven delades ut och jag hade inget att oroa mig för! Fick 121 av 125 poäng plus 2 extra credit vilket ledde till ett A+. Känns verkligen bra att ha fått en så bra start i alla ämnen. Psykologikurserna har jag fått jättebra resultat på proven och Personal Growth har hittills fått full pott på alla uppgifter utom en där jag fick ett ynka poängs avdrag. Har dessutom 10p extra credit där så ligger 9p över vad man egentligen kan få hittills! Ekonomin går också bra! Har första provet på torsdag och hoppas på även ett A där! 
 
Efter lektionen hade jag möte med counsellorn för att planera min skolgång. Kom fram till att om jag lägger till en kurs till denna terminen skulle jag kunna bli klar för transfer på 4 terminer. Det skulle isåfall vara en musikkurs som läses online. Hoppas verkligen det går att få till eftersom skolorna jag är intresserade av att byta till bara har antag på hösten så att läsa på 5 terminer vore inte att föredra. 12 units är vad som krävs per termin och är vad som är klassat som fulltid. Detta skulle innebära att jag skulle läsa mellan 14-16 units per termin istället men jag tycker inte tempot är så farligt så ska inte vara ett problem man får se till att blanda upp det så man inte läser alla tunga lurser samtidigt!
 
Imorgon ska jag ta ett engelska test för att bevisa att mina skills är bra nog för att läsa engelska-kurser. Tycker det är lite tramsigt. Har redan tagit TOEFL och de har mina betyg som är upp till Engelska C. Men whatever det kan inte vara så svårt.
 
Min hemmagjorda kyckling, avocado, keso, babyspenat och paprika-bagel jag gjorde till lunch! Vem skulle kunnat tro att jag skulle bli så bra på att fixa mat?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härlig start på veckan!!! Kanonbra! Impad över dina matlagningsskills!!! Hur gick det till????

Svar: Verkligen bra start! Du jag undrar det också för de har inte funnits där förut!
Matilda Isberg

2012-09-25 @ 17:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0