Sömnbrist? eh ja!

Jag vet inte hur många som vet det här men om det är något jag verkligen inte gillar är det att ringa folk eller svara i telefon när okänt nummer ringer. Idag ringde telefonen här i Myra's hus och jag har ignorerat den förrut men idag bestämde jag mig för att svara. (Matilda - telefonskräck 1-0)
Med min vanliga tur så är det såklart något som säger "hej vi sänder live från blablabla och vi ringer dig för du ska få säga din åsikt i direktsändning om blablabla (typ något politiskt)". Behöver jag säga att jag la på snabbare än snabbast och nu antagligen aldrig kommer svara igen. (Matilda - telefonskräck 0-100)
 
Idag har jag varit sjukt trött och redan imorse när jag vaknade var jag så inte redo att gå upp. Eller problemet är att jag vaknar alltid en timme innan alarmet och hinner somna om men blir då istället väckt när jag väll somnat igen.. Kom upp och gjorde mig iordning innan det bar av till skolan. Ekonomiprov första lektionen. Tror det gick bra. Sen var det personal growth, alltid inspirerande, och tillsist psykologi. 
 
Efter jag kom hem var jag helt slut. Åkte och köpte mig en hamburgare och sen efter det har det inte hänt mycket. Har suttit framför datorn största delen av tiden och bara tagit det lugnt! Ibland behövs det också. 
 
Nu har jag precis skypat med mamma och pappa medans de gjorde sig iordning för dagen! Känns lite konstigt att de är reda att åka hemifrån medans jag förbereder mig på att sova men måste erkänna att det känns väldigt skönt dels att när vi alla är lite småtrötta måste de starta dagen medans jag har en hel natt av sömn framför mig, det andra som är skönt är att veta att de är vakna när jag sover. Jag har alltid varit lite smått mörkrädd och bara att veta att de är uppe får mig att somna på sekunden! På något konstigt sätt känns det mer hjälpsamt mot mörkret att ha de vakna på andra sidan jorden än vad det gör att ha de sovandes i samma hus när jag går och lägger mig. Antar att de måste vara vakna helt enkelt! 
 
På tal om sömn är jag nu helt slut och sängen väntar! Känner att jag har lite missade timmar att sova ikapp men om jag känner mig själv rätt kommer jag inte sova längre än till 8. 
 
Vad som händer imorgon får vi se, min plan var att ta surflektioner men har inte bokat in något. Får se när jag vaknar kanske bokar in efter lunch eller något. Annars är prio nummer ett att handla ny mat. Har hittat ett smoothie-recept som jag skulle kunna ta med till skolan om jag köper en mugg bara. Kan vara bra på långa dagar så definitivt värt att prova. Kommer väl en uppdatering om det när jag testat men nu ska jag sova!!

Kommentarer
Postat av: Martin

<3

Svar: <3
Matilda Isberg

2012-09-29 @ 07:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0