Biologiplugg!

Imorgon är det verkligen tillbaka till verkligheten igen när lektionerna kör igång igen. Känns jättekonstigt på något vis! Har bara varit ledig en vecka men känns som en oändlighet sen jag var i skolan! Trots det känns det ändå som jag skulle må bra att en eller två extra dagar ledigt! Som tur är är det kvällskurser så kan iallafalla ta sovmorgon. På torsdag är det biologiprov och idag läste jag igenom resterade bitar. Provet är på fotosyntes och cellandning, något jag haft förrut så det känns inte jättesvårt. Det är dock många steg och reaktioner att komma ihåg så behöver definitivt öva lite mer men känner att jag är ute i god tid vilket är en härlig känsla! Nästa vecka är det psykologiprov och det är ett väldigt stort ett så lär plugga hela helgen sen för det! 
 
Idag var första dagen på Dramakursen. Måste säga att där är extremt mycket jobb. Ska dock läsa den som pass/no pass vilket betyder att jag inte måste lägga hur mycket energi som helst på det men där är fortfarande diskussioner varje vecka och små tester som bara är tillgängliga under 48 timmar så även om det är en onlinekurs så är man väldigt bunden till specifika dagar.. Tar lite bort poängen med det måste jag säga. Hade varit bättre om hon bara la upp alla deadlines och sen fick man köra på i sitt tempo..
Är inte jättesugen på att läsa den men jag vet att det är smartast att göra. Känner att vissa uppgifter inte riktigt är min grej men vad gör man..
 
Idag har jag inte gjort mycket annat än att plugga! Skypade med Carro en stund vilket som alltid var kul och sen passade jag på att prata med mamma och pappa lite men efter det var det biologi! Var ute och köpte en smothie på Jamba Juice och fick lite frisk luft sen fixade jag naglarna också och det är allt som hänt idag! Nu är jag redo för en god natts sömn innan allvaret börjar imorgon start på sista halvan av vårterminen! Ser fram emot det faktiskt. Idag har jag inte alls haft något emot att plugga, det kändes väldigt skönt att ha funnit motivation för det igen!
 
 
Påskgodis och nyfixade naglar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0