Dags för helg igen!!

Helg helg helg! Har insett att majoriteten av min vecka är jag ledig. Inte bara i timmar utan dagar i sträck. Börjar skolan tisdag efermiddag och slutar fredag mitt på dagen vilket innebär att det sträcker sig över 2,5-3 dygn från början till slut. Ganska skönt ju! 
 
Idag hade jag engelska som jag inte alls hatar lika mycket längre! Det är bara för jag har kommit tillbaka till att känna att jag är bra på det. Jag gillar inte att vara dålig. Undra hur det känns för sånna som alltid bara precis klarar sig igenom kurser... Jag hade suttit där och ungefär gett upp hoppet om livet isåfall. Tur det går bra för mig!
Fick tillbaka uppsats 2. Har lite att fixa men inte särskilt mycket. Måste tänka igenom lite saker och fördjupa det! Nästa uppgift är att skriva ett argument. Jag är egentligen ganska bra på det men mitt problem är att ämnet är jämnlikhet. Allvarligt det suger. Tänkte först att jag kunde skriva om hur mycket mer internationella studenter måste betala jämfört med de som kommer härifrån men jag måste ha 5 källor från böcker och jag har ingen aning om var jag hittar information om det ämnet. Därför måste jag antagligen istället skriva om något annat... Suger. Hade jag bara kunnat basera på kostnadskillnader, betygsskillnader och andra nackdelar med att komma utifrån hade jag kunnat skriva ett kick-ass argument om varför interntionella studenter borde få betala samma summa. 
 
Fick min dramabok idag. Är så inte sugen på den kursen men vad gör man! Jag blir allmänbildad iallafall! Kan ställa upp i vem vill bli miljonär sen! Eller något annat program där man vinner pengar genom att veta saker! Jag jobbar dessutom bra under press så! Pappa hade varit tvungen att ha telefon redo för han hade definitvt varit min "ring en vän"-livlina. 
 
Har nyss ätit kvällsmat. Lagade kyckling med sparris, fullkornsris och en sås gjort på kokosmjölk, salt, peppar, vitlökspulver och timjan. Var riktigt gott! Kom på receptet själv faktiskt! Kommer definitivt göra det igen! Har också köpt ny frukost, får bli en yogurtperiod nu. Är verkligen ingen frukostmänniska så måste växla hela tiden... Köpte iallafall grekisk yogurt och frysta hallon och kokosflingor att blanda ner. Och lite chiafrön för det är tydligen väldigt nyttigt med massa fiber och omega-3! Allt jag äter är i princip nyttigtoch finns alltid en baktanke för att med näringsämnen! Och det är alltid gott och billigt! Borde typ skriva en kokbok haha! Den skulle heta: Jag har ingen förståelse varför folk utsätter sig själv för nudlar.
 
Nu ska jag hoppa i ett varmt bad innan jag går ock lägger mig! Det är helg i PB och man hör fullt med folk på gatorna och det spelas musik i någon grannlägenhet så att sova får nog vänta ett tag. Suck... Är nog världens tråkigaste ungdom hahahaahahhaha! Är sugen på frozen yogurt men vill inte gå dit själv i mörkret. Gatlampor existerar verkligen inte här.... Imorgon kanske! Borde gå dit på dagen och ställa det i frysen så kan jag äta på kvällen sen!

Kommentarer
Postat av: Martin

Fantastiskt bra boktitel!!!
Du kan ringa när du vill ❤
Puss

Svar: Jag vet!!! :DVad bra! :) <3
Matilda Isberg

2013-04-06 @ 10:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0