Glad Påsk!

Så jag vet att jag klagade lite över hur jag var tvungen att köpa mitt egna påskgodis i gårdagens inlägg, tar tillbaka det idag för jag har fått godis så det räcker och blir över. Iallafall för min del eftersom jag helt ärligt inte är det största godis-fanet.. Började dagen med brunch hos Donna. Panncakes och färsk frukt! Jättegott! Fick en easter basket med mig hem som var fylld med godis!

Efter brunchen så passade jag på att plugga biologi. Tog mig igenom ungefär hälften av materialet och imorgon ska jag fortsätta med andra halva plus göra tester på det. Känns som jag är tillbaka i mina vanliga pluggrutiner vilket känns bra eftersom jag kännt mig lite off första halvan av terminen. Inte för att det synts direkt på mina resultat men ändå. Det är viktigt att det inte bara går bra utan även känns bra. Vill inte känna att mina resultat är på grund av tur och att jag borde pluggat mer utan istället känna att detta kan jag och därför får jag så bra resultat.
 
När klockan var strax efter 4 begav jag mig upp till Carlsbad för att äta påskmiddag hos Mary med Anita och Jim. Det bjöds på lax och det var jättegott! Älskar verkligen fisk och kan allvarligt inte förstå hur vissa människor inte kan gilla det. Samma med svamp. Och spenat. Oförståeligt. Efter maten bjöds det på lite efterrätt och sen fick jag med mig godis och kakor hem!
 
Nu är jag ensam i lägenheten för Giulia har åkt till San Francisco och de andra två har jag ingen aning om var de är men inte här iallafall. Det är ovanligt tyst utanför och det känns rätt skönt! Det är trotsallt söndagkväll och folk ska väll upp imorgon men annars brukar helgerna ute i PB vara högljuda. Sitter i min pyjamas och dricker grönt te och känner mig ganska bra! Här må kännas ensamt ibland men sanningen är att jag inte är ensam här. Det finns folk runt mig som bryr sig och det känns oerhört bra! Även om ibland så är det specifika personer man behöver för att inte känna sig ensam såklart...
 
En störig sak är att nu när jag kör bil efter mitt däck exploderade så känns det inte alls lika bra. Jag är verkligen inte en nervös människa eller rädd för mycket men något med det hela har lämnat mig med en obehagad känsla. De som bytte däck sa att det var det näst värsta de sett och att jag borde köpa en lott med den turen som med andra ord betydde att jag borde vara glad att jag lever. Jag förstår att det inte händer två gånger men det är ändå jobbigt. Varje gång jag hör ljud, känner en konstig lukt eller bilen kränger lite så är jag på helspänn och det är jättejobbigt... Innerst inne vet jag att ljuden är utifrån och även lukterna och spåren i vägen gör att bilen kränger men ja... Om jag lyssnar på musik blir det iallafall bättre för då kan jag sjunga med vilket tvingar mig att andas djupa andetag så kroppens egna lugnande system sätter igång och allt känns bättre. Antar det försvinner så småningom. Bara drygt.
 
Dags att njuta av lugnet och försöka sova så jag är full av energi och redo för plugg imorgon!
 
 
Min Easter Basket! :D 
 
Redo för Easter Dinner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0